×

با قاچاقچیان کالا و ارز قاطعانه و ویژه برخورد کنید

با قاچاقچیان کالا و ارز قاطعانه و ویژه برخورد کنید

رییس سازمان تعزیرات حکومتی در دومین جلسه هماهنگی استانهای مرزی سازمان تعزیرات حکوتی بر عزم جدی این سازمان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد

با-قاچاقچیان-کالا-و-ارز-قاطعانه-و-ویژه-برخورد-کنید وکیل 

رییس سازمان تعزیرات حکومتی در دومین جلسه هماهنگی استانهای مرزی سازمان تعزیرات حکوتی بر عزم جدی این سازمان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد.

اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز - آئین نامه اجرائی قانون نحوه اعمال تعزیزات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز - حجم قاچاق همچنان بالاست -  قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات غیرمجاز - سهم زمین خواری از پول کثیف در سیاست بیشتر از قاچاق است

 علیرضا جمشیدی با تاکید بر نقش و اهمیت استان‌های مرزی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: از این پس گلوگاه‌های مرزی بیش از پیش حمایت خواهند شد و بزودی امکانات لازم در اختیار این بخش‌ها قرار می‌گیرد.

وی در ادامه اجرای قانون را بزرگترین رسالت سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد و افزود: باید قانون به نحو شایسته اجرا شود و تنها با اجرای صحیح و دقیق قوانین مشکلات موجود حل خواهند شد.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی سیستم دسترسی مردم به مسئولان این سازمان خاطرنشان کرد: باید آسیب شناسی دقیقی روی پرونده‌های مختلف در شعب تعزیرات حکومتی صورت گیرد تا بتوان به یک راه حل مناسب برای تحقق اصل پیشگیری نائل شویم.

عدم حسن اجرا و نظارت ، دلیل افزایش قاچاق سوخت است - تعلیق مجازات در جرم قاچاق مشروبات الکلی - مقابله با قاچاق دارو ، نیازمند تامین نیازهای داخلی 

رییس سازمان تعزیرات حکومتی با تشریح وظایف و کارکردهای سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: این سازمان دو وظیفه اصلی دارد، از یک سو مسئولیت آن در قبال تنظیم بازار است که این بخش مربوط به انتظارات مردم است و از سوی دیگر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که این بخش مورد انتظار نظام است.

وی پیشگیری از وقوع تخلفات را متفاوت با جلوگیری از تشکیل پرونده ها عنوان کرد و افزود: باید اقدامات لازم برای کاهش تخلفات صنفی، بهداشتی و قاچاق کالا و ارز صورت گیرد و در این امر مدیران کل مرزی نقش به سزایی دارند.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع تخلفات از یک سو امری برون سازمانی است و این مهم در تعامل سازنده با سایر بخش های مربوطه مانند نیروی انتظامی و گمرک و از سوی دیگر با صدور احکام قاطعانه از سوی شعب بدوی و تجدید نظر محقق می شود . باید در برخورد با متخلفین ،سوابق آنها را در نظر گرفت و چنانچه فردی تخلف خود را تکرار کرد قاطعانه و بدون در نظر گرفتن هرگونه مسامحه، آرا را صادر کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.