×

آیت‌الله آملی لاریجانی پرونده‌های کلان اقتصادی وجود دارد

آیت‌الله آملی لاریجانی پرونده‌های کلان اقتصادی وجود دارد

آیت‌الله آملی لاریجانی پرونده‌های کلان اقتصادی وجود دارد

آیت‌الله-آملی-لاریجانی-پرونده‌های-کلان-اقتصادی-وجود-دارد

برخی به جهات سیاسی احساس امنیت می‌کنند
افرادی گمان نکنند با پول و عنوان می‌توانند ما را بخرندرییس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که ما در دستگاه قضایی مسوولیت بسیار بزرگی برعهده داریم و مردم نیز توقع درستی از ما دارند، اظهار کرد: اگر دستگاه قضا اصلاح شود همه چیز مورد اصلاح قرار می‌گیرد وگرنه خود به فساد جامعه کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت الله صادق آملی لاریجانی طی سخنرانی در جمع قضات دیوان عالی کشور به مناسبت عید غدیر با بیان این‌که ما در روزگاری واقع هستیم که مفاسدی در جامعه ظهور دارد، تصریح کرد: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که برخی به جهات سیاسی احساس امنیت می‌کنند، تخلفاتی را انجام می‌دهند و احساس می‌کنند حاشیه امنی دارند. در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که شاهد برخی مفاسد اقتصادی هستیم و تخلفاتی صورت می‌گیرد و احساس می‌کنند حاشیه امنی دارند.

آملی لاریجانی با طرح این سوال که چطور می‌توانیم تصور کنیم از طریق رانتخواری و تخلفات متعدد برخی به آلاف و علوفی برسند و عده‌ای نان شب نداشته باشند؟ افزود: چطور می‌توانیم صبر کنیم به تخلفات عده‌ای از افراد که گمان می‌کنند قاضی در مقابل جرایم و تخلفات آنها بایستد؛ می‌توانند از طریق دیگری کار خود را حل کنند.

وی خطاب به حاضران در جلسه گفت: درخواست می‌کنم که توقع صحیح مردم را اجابت کنیم و تلاش کنیم به آنچه قانون و شرع برای ما تعیین کرده، عمل کنیم. افرادی گمان نکنند که با پول، وجه و عنوان می‌توانند ما را بخرند. هیچ وقت عزت خود را که عزیزترین سرمایه انسانی است با چیزی عوض نکنیم.

آملی لاریجانی تاکید کرد: نه از وجوه و عناوین خوف داشته باشیم و نه از اسامی بترسیم و تلاش کنیم حداقل برای تقلیل مفاسدی که در کشور رخ می‌دهد. مباحثی چون تجاوز به عنف، سرقت‌های مسلحانه و ... امنیت مردم را زیر سوال می‌برد، ما باید با جدیت این جرایم را کاهش دهیم. البته نباید از خط عدالت عدول کنیم.

وی با بیان این‌که بنای کار تبلیغاتی ندارم، اظهار کرد: معتقدیم اگر مردم عمل ما را ببینند حتی در بلندمدت،بهتر از صدها شعار دادن و مصاحبه کردن است. این مسیری که تا به حال آمده‌ایم جواب نمی‌دهد باید جدیت تامی برای این اوضاع به خرج دهیم.

وی اظهار کرد: پرونده‌های کلان اقتصادی وجود دارد که اگر زنده باشم به آنها رسیدگی می‌کنم. عده‌ای پرونده‌های متعدد اقتصادی دارند چرا این پرونده‌ها باید تاکنون مانده باشد؟ پرونده‌ای را به بهانه شکلی برمی‌گردانند و سه سال معطل می‌ماند چرا باید این طور باشد؟ ما موظفیم در مقابل این مساله‌ها بایستیم و ان شاء الله این کار را با کمک شما انجام خواهیم داد و اگر اخلاصی در کار باشد و مشکلات درونی حل شود خدا کمک خواهد کرد

 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.