×

ابلاغ های قضایی پیامک می شود

ابلاغ های قضایی پیامک می شود

معاون قوه قضاییه گفت بر اساس گفتگوهایی که با اپراتور«همراه اول» داشته‎ایم قصد داریم علاوه بر ثبت اطلاعات، تمامی ابلاغ‌های قضایی را از طریق پیامک ارسال کنیم

ابلاغ-های-قضایی-پیامک-می-شود وکیل 

 معاون قوه قضاییه گفت: بر اساس گفتگوهایی که با اپراتور«همراه اول» داشته‎ایم قصد داریم علاوه بر ثبت اطلاعات، تمامی ابلاغ‌های قضایی را از طریق پیامک ارسال کنیم.

انواع اوراق قضایی در امور مدنی و نحوه ابلاغ آن - ترتیب ابلاغ اوراق قضایی به طرف های دعوا - جایگاه ابلاغ در دادرسی - نمایندگی دادگاه در کمیسیونهای اداری بدون ابلاغ قضایی جایز است - بسته حقوقی برای کسانی که از مراحل احضار به دادگاه خبر ندارند ، تشریفات ابلاغ قضایی - بایدها و نبایدهای ابلاغ الکترونیکی - پیامد بی توجهی به ابلاغ احضاریه 

حجت‎الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» با بیان اینکه در طرح پیشخوان قضایی و همچنین ایجاد سامانه‌های الکترونیکی هدف این بود که سرویسی راه‎اندازی کنیم که مردم به جای تردد در  دادگستری به سیستم‌های الکترونیک مراجعه کنند افزود: در این سیستم اشخاص حقیقی، حقوقی( شرکت‎ها، وکلا و کارشناسان) و گروه ضابطان، سه گروه گیرنده خدمات هستند و این خدمات هم از «خانه» و بعد هم از طریق «دفاتر پیشخوان قضایی» قابل ارائه است. البته اجرای این طرح در تهران آغاز شده  و هم اکنون 18 استان کشور دفاتر پیشخوان قضایی دارند. وی ادامه داد: در طرح دیگری که به زودی رونمایی می‎شود هم قرار است ضابطان قضایی (نیروی انتظامی) هم از خدمات بهره برده و وارد شبکه شوند. یعنی اینکه دیگر شاهد آن نخواهیم بود که پرونده از طریق فیزیکی و با فرد از دادسرا به کلانتری منتقل شود وتمام فرایند الکترونیکی خواهد شد. شهریاری یادآورشد: پایلوت این طرح در دادسرای خارک اجرایی شده است ، به نحوی که مردم ابتدا به دادسرا می‌روند، دادسرا از طریق شبکه به کلانتری متصل می‌شود و به نوعی ارتباط میان دادسرا و کلانتری برای پیگیری یک پرونده برقرار خواهد شد.

ابلاغ قانونی و واقعی در دادگاه به چه معناست ؟ - ابلاغ به اشخاص محصور - ابلاغ دادخواست شکات از منظر قانونی چه مفهومی دارد ؟ 

  ثبت 210 درخواست قضایی از «خانه»

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه تا اسفند ماه سال گذشته 210 درخواست در سیستم دفاتر پیشخوان قضایی ثبت شده است، گفت: تعداد و نوع درخواست‌ها بر اساس مطالعات و بررسی‌ها در حال افزایش است و شهروندان می توانند ابتدا از خانه درخواست‌های خود را ثبت کرده و بعد به دفاتر پیشخوان برای ارائه مدارک و مراحل بعدی مراجعه کنند.  وی خاطرنشان کرد: اعسار ازمهریه، مطالبه وجه سفته، اعسار از پرداخت محکوم به، صدور اجرائیه درباره رأی حل اختلاف کارگر و کارفرما، نصب  قیم، گواهی عدم امکان سازش، دعاوی مطالبه وجه چک، مطالبه نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، الزام به تمکین و تعدیل و تقسیط مهریه، اصلاح شناسنامه، ابطال شناسنامه، مطالبه دیه و ... بخشی از این خدمات قضایی محسوب می شود.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.