×

حکم حبس برای پزشکان، اعتماد بیماران را خدشه دار می کند

حکم حبس برای پزشکان، اعتماد بیماران را خدشه دار می کند

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد که حکم حبس برای موارد قصور پزشکی صادر نمی‌شود

حکم-حبس-برای-پزشکان،-اعتماد-بیماران-را-خدشه-دار-می-کند وکیل 

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد که حکم حبس برای موارد قصور پزشکی صادر نمی‌شود.

تاملی در قصور پزشکی - جراحی زنان و زایمان در صدر شکایات قصور پزشکی ، کاهش زمان پاسخگویی در کمیسیون ها - مرجع رسیدگی به قصور و تقصیرات پزشکی - آگاهی از قوانین قصور پزشکی را کاهش می دهد - افزایش موارد قصور در رشته دندانپزشکی

دکتر محمد آقاجانی با بیان این که حکم حبس برای قصور پزشکی به اعتماد بیماران به پزشکان آسیب می‌زند، گفت: براساس بخشنامه‌ صادره از سوی رییس محترم قوه قضاییه، قرار بود که برای پزشکان حکم حبس در محاکم صادر نشود و از طریق پزشکی قانونی و کار کارشناسی و فنی به پرونده آنها رسیدگی شود. حکم حبس برای پزشکان، هم به اعتماد بیماران صدمه می‌زند و هم اعتماد مردم به جامعه پزشکان را سلب می‌کند و این بزرگ‌ترین آسیب به بیماران است.

وی افزود: اگر بیمار به پزشکش اعتماد نکند درمان را انجام نمی‌دهد،‌ جراحی را نمی‌پذیرد، دارو را مصرف نمی‌کند و آسیب جدی ایجاد می‌کند. ما هر نوع اتفاقی را در جامعه که اعتماد بیماران به پزشکان را مورد آسیب قرار دهد، آسیبی جدی به سلامت می‌دانیم.

شکواییه علیه پزشک به علت بی احتیاطی - جرائم پزشکی و مسئولیت مدنی پزشکان - چطور از پزشک شکایت کنیم ؟

آقاجانی ادامه داد: خوشبختانه ریاست قوه قضاییه از این موضوع حمایت کردند و سال گذشته بخشنامه‌ای را به سراسر کشور داشتند که قضات محترم حکم حبس را در موارد جرایم پزشکی نداشته باشند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.