×

رییس سازمان زندان ها می گوید که تصویب قانون تعیین سقف 110 سکه مهریه، نشان داد این قانون در کاهش این طیف از زندانیان تاثیر ندارد

رییس سازمان زندان ها می گوید که تصویب قانون تعیین سقف 110 سکه مهریه، نشان داد این قانون در کاهش این طیف از زندانیان تاثیر ندارد

رییس سازمان زندان ها می گوید که تصویب قانون تعیین سقف 110 سکه مهریه، نشان داد این قانون در کاهش این طیف از زندانیان تاثیر ندارد چرا که بسیاری از زندانیان مهریه، به علت کمتر از 110 سکه هم در زندان هستند

رییس-سازمان-زندان-ها-می-گوید-که-تصویب-قانون-تعیین-سقف-110-سکه-مهریه،-نشان-داد-این-قانون-در-کاهش-این-طیف-از-زندانیان-تاثیر-ندارد

 رییس سازمان زندان ها می گوید که تصویب قانون تعیین سقف 110 سکه مهریه، نشان داد این قانون در کاهش این طیف از زندانیان تاثیر ندارد چرا که بسیاری از زندانیان مهریه، به علت کمتر از 110 سکه هم در زندان هستند

غلامحسین اسماعیلی نشست مشترک رئیس سازمان زندانها و معاون پیشگیری از جرم قوه قضائیه که در زندان اوین برگزار شد از کارشناسی نبودن برخی تصمیمات در دستگاه های مختلف و از فرایند قانونگذاری و چرخه طولانی مدت تصویب اصلاح قوانین انتقاد کرد

عبرت نیوز: رییس سازمان زندان ها می گوید که تصویب قانون تعیین سقف 110 سکه مهریه، نشان داد این قانون در کاهش این طیف از زندانیان تاثیر ندارد چرا که بسیاری از زندانیان مهریه، به علت کمتر از 110 سکه هم در زندان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندانها؛ غلامحسین اسماعیلی نشست مشترک رئیس سازمان زندانها و معاون پیشگیری از جرم قوه قضائیه که در زندان اوین برگزار شد از کارشناسی نبودن برخی تصمیمات در دستگاه های مختلف و از فرایند قانونگذاری و چرخه طولانی مدت تصویب اصلاح قوانین انتقاد کرد،

وی با اشاره به تصویب قانون تعیین سقف 110 سکه مهریه، گفت: این قانون در کاهش این طیف از زندانیان تاثیر ندارد چرا که بسیاری از زندانیان مهریه، به علت کمتر از 110 سکه هم در زندان هستند. در حال حاضر در همین زندان اوین، زندانی 5 سکه به بالادر زندان داریم که به خاطر مهریه زندانی است.

اسماعیلی همچنین گفت: زندانها زمینه بسیار خوبی برای بررسی علت شناسی و آسیب شناسی جرایم در موضوعات مختلف مثل کلاهبرداری ، تأثیرات طلاق ، بزهکاری و ... است.

وی در تشریح مزیت اجرای تحقیقات در زندانها گفت: دسترسی آسان به جامعه مورد هدف ، همکاری خوب زندانیان در بحث پژوهش، جمع آوری اطلاعات درست و دقیق و... از جمله ملاکهای بررسی دقیق آسیب های اجتماعی در زندان است.

رئیس سازمان گفت: در زندانها برنامه های اصلاحی و تربیتی موفق همچون حرفه آموزی، اشتغال، مشاوره و روان درمانی، برنامه های فرهنگی اجرا می گردد که این اقدامات به منظور جلوگیری از ارتکاب جرم مجدد صورت می گیرد.

اسماعیلی گفت: در بحث اشتغال، کار اجباری نداریم، چرا که ظرفیت های اشتغال جوابگوی مشارکت داوطلبانه زندانیان نیست، البته سازمان هم برای پیشبرد برنامه های اصلاحی و تربیتی برای مشارکت زندانیان در این برنامه ها امتیاز قائل است تا زندانیان از این امتیازات استفاده کنند.

رئیس سازمان زندانها از فرایند قانونگذاری و چرخه طولانی مدت آن و صدور مجازات زندان محور انتقاد کرد و گفت بعنوان مثال تخریب اموال در محیط اداری مثل شکستن شیشه میز منتهی به زندان می شود در صورتیکه می توان با کسر یک سوم حقوق از ورود این فرد به زندان جلوگیری کرد و لذا در این موارد باید قوانین اصلاح شود که برای این کار هم با فرایند قانون گذاری با چرخه طولانی مدت مواجه هستیم.

اسماعیلی در خصوص تفاوت آمار بخشهای مختلف مثل ناجا ، محاکم و سازمان زندانها گفت اولاً ثبت اطلاعات ریز اولیه باید به درستی انجام شود و دوم اینکه تعاریف مشترکی از مفاهیم و ملاکها صورت گیرد چرا که بعنوان مثال ملاک سابقه در ناجا ، دستگیری فرد است اما در زندانها محکومیت فرد و زندانی شدن است که هر فردی که دستگیر می شود که ممکن است تبرئه شود و به زندان محکوم نشود.

در ادامه حجت الا سلام والمسلمین صدر حسینی معاون پیشگیری از جرم قوه قضائیه بر همکاری مشترک سازمان و معاونت پیشگیری در زمینه های مطالعاتی و بهره برداری از برنامه های مداخله ای سازمان در امر پیشگیری از ارتکاب جرم مجدد تاکید نمود. وی افزود آمار و تحلیل های آماری، انجام تحقیقات و همچنین یافته های تحقیقاتی سازمان در سالهای گذشته می تواند زمینه آغاز همکاریها باشد.

معاو پیشگیری از جرم قوه قضائیه بر ساماندهی بخش تحقیقات، اصلاح قوانین و ارائه راهکار به محاکم و نقش معاونت پیشگیری در برنامه های اصلاح و باز پروری به عنوان زمینه های مشترک همکاری تأکید کرد.

این نشست به منظور همکاری مشترک معاونت پیشگیری و سازمان زندانها در خصوص استفاده از تجربیات و برنامه های سازمان زندانها برگزار شد. در این نشست برخی از مدیران ارشد سازمان زندانها و معاونت پیشگیری در این نشست حضور داشتند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.