×

تشکیل یک تیم حقوقی مستقل از وکلاء برای احقاق حق قربانیان حادثه شین‌آباد

تشکیل یک تیم حقوقی مستقل از وکلاء برای احقاق حق قربانیان حادثه شین‌آباد

در پی آتش سوزی در کلاس درس مدرسه دخترانه روستای «شین آباد» در پیرانشهر و انتقادات مطرح شده پیرامون این حادثه و پیگیری‌های قضایی آن، گروهی از وکلاء با تشکیل تیمی مستقل قصد دارند برای احقاق حق قربانیان مجروح و متوفیان این حادثه تلاش کنند

تشکیل-یک-تیم-حقوقی-مستقل-از-وکلاء-برای-احقاق-حق-قربانیان-حادثه-شین‌آباد وکیل 

در پی آتش سوزی در کلاس درس مدرسه دخترانه روستای «شین آباد» در پیرانشهر و انتقادات مطرح شده پیرامون این حادثه و پیگیری‌های قضایی آن، گروهی از وکلاء با تشکیل تیمی مستقل قصد دارند برای احقاق حق قربانیان مجروح و متوفیان این حادثه تلاش کنند.

عثمان مزین وکیل دادگستری و یکی از اعضای این گروه حقوقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این باره تصریح کرد: این تیم حقوقی شامل 9 نفر از وکلای دادگستری است که تاکنون سه نفر از وکلاء در تهران و 3 نفر دیگر از وکلاء در استان های آذربایجان غربی و کردستان برای حضور در این گروه اعلام آمادگی کرده‌اند. در این تیم وکلای سرشناسی هم‌چون صالح نیکبخت نیز حضور دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در اختصاص امکانات رفاهی در سطح استان آذربایجان غربی تبعیض وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه تاکنون دو نفر از قربانیان حادثه مدرسه شین آباد فوت کرده‌اند و 4 نفر دیگر از قربانیان این حادثه نیز وضعیت‌شان وخیم گزارش شده است.

مزین با بیان این که تعدادی دیگر از قربانیان حادثه دیده پیرانشهر برای پیوند پوست صورت در حال اعزام به مشهد هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون 7 نفر از قربانیان این حادثه از بیمارستان ترخیص شده‌اند که این افراد هم‌ وضعیت‌شان مساعد نیست و دچار سوختگی‌های شدیدی هستند.

وی تاکید کرد: این گروه حقوقی گفت و گوهایی را با «رسول خضری» نماینده پیرانشهر در مجلس در خصوص حمایت از کودکان حادثه دیده شین‌آباد و کمک به خانواده‌های قربانیان آن انجام داده است و مذاکرات و تلاش‌هایش را هم‌چنان برای احقاق کامل این افراد ادامه خواهد داد.

این عضو گروه مستقل حقوقی با بیان این که تاکنون دو بیانیه را در رابطه با حادثه آتش سوزی روستای شین‌آباد منتشر کرده‌ایم، تاکید کرد: این تیم حقوقی آمادگی خود را اعلام کرده که بدون هیچ چشم‌داشت مالی، وکالت این افراد اعم از قربانیان این حادثه و خانواده‌های آنان را برعهده بگیرد تا با طرح شکایت علیه مسوولان مقصر در این حادثه، مقصران احتمالی آن مجازات شوند.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: متاسفانه علی رغم قول‌های مساعدی که در روزهای نخست از سوی مسوولان منطقه آذربایجان غربی داده شده است اما تاکنون مسوولان مربوطه اقدامی در راستای حمایت قانونی از لحاظ حقوقی، بهداشتی و درمانی از قربانیان این حادثه و نیز خانواده‌های آنها به عمل نیاورده‌اند.

به گزارش ایسنا، حادثه آتش‌سوزی بخاری کلاس درس چهارم دخترانه دبستان «انقلاب اسلامی» روستای «شین‌آباد» از توابع پیرانشهر استان آذربایجان غربی در 15 آذرماه امسال اتفاق افتاد و در پی آن 28 دانش‌آموز در آتش بخاری کلاس درس، دچار سوختگی شدند.

    

پست های مرتبط

نظرات (1)

  • سروش1393-04-21 پاسخ

    سلام شما قصد ازدواج ندارید سروش دانشجوی دکترای حقوق

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.