×

چرا قاپ زنی اتفاق می افتد؟

چرا قاپ زنی اتفاق می افتد؟

حمل غیرضروری وجوه نقد، طلاجات یا مدارک و اسناد مهم و باارزش، بی‌احتیاطی در حمل اموال باارزش، تردد در مکان‌های خلوت همراه با وجود نقد فراوان، در دسترس قرار دادن کیف دستی و از جمله مواردی است که به قاپ‌زنی می‌انجامد

چرا-قاپ-زنی-اتفاق-می-افتد؟ وکیل 

حمل غیرضروری وجوه نقد، طلاجات یا مدارک و اسناد مهم و باارزش، بی‌احتیاطی در حمل اموال باارزش، تردد در مکان‌های خلوت همراه با وجود نقد فراوان، در دسترس قرار دادن کیف دستی و... از جمله مواردی است که به قاپ‌زنی می‌انجامد.

سرقتتعیین مجازات 20 ماه حبس برای کیف قاپی - دفاع کیف قاپی ، سرقت ، کلاهبرداری - چگونه جیب بران را ناکام کنیم ؟ - مرغ و گوشت قاپی به جای کیف قاپی - زورگیری عنوان مستق مجرمانه نیست  

حمل غیر ضروری وجوه نقد به میزان زیاد، طلاجات یا مدارک و اسناد مهم و با ارزش، بی احتیاطی در حمل اموال با ارزش، تردد در مکان های خلوت همراه با وجود نقد فراوان یا اموال با ارزش، در دسترس قرار دادن کیف دستی، زیورآلات و سایر اموال قیمتی، گذاشتن کیف، اسناد و اموال با ارزش داخل خودرو بدون رعایت نکات ایمنی و ... باعث سرقت توسط سارقان و کیف قاپان می شود.

پلیس پیشنهاداتی را در این زمینه به شهروندان توصیه کرده است که در ذیل می آید:

- اگر سارقان با توسل به زور کیفتان را از دستتان کشیدند، آن را رها کنید تا مورد حمله شدیدتر قرار نگیرید یا به دنبال کیف کشیده نشوید.

آیا می دانید سرقت چیست و مسائل قضایی مربوط به آن به چه نحو است ؟ - قرار بازداشت موقت ( به خاطر سرقت های متعدد ) - سرقت مسلحانه ، محاربه است - وجوه افتراق جرائم کلاهبرداری سرقت تعزیری در خقوق کیفری 

- از همراه داشتن اسناد غیر ضروری بپرهیزید.

- هر گاه  کارتان با شناسنامه، گذرنامه، سند منزل یا هر مدرک دیگری به پایان رسید، آن را از کیف دستی خود خارج کنید و در جای امن نگه دارید.

- در تلفن همراه، لپ تاپ، کیف دستی یا درون خودروی خود از نگهداری فایل­ها و اسناد خصوصی، نظیر عکس­های شخصی، فیلم­های خانوادگی، نامه های شخصی و هر مدرکی که افراد بتوانند از آن علیه شما استفاده یا اقدام به اخاذی کنند، بپرهیزید.

- از همراه داشتن پول، طلاجات و سایر اموال قیمتی به میزان زیاد و در موارد غیر ضروری خودداری کنید.

- برای خرید یا انجام عملیات بانکی، سعی کنید به جای حمل پول از کارت های عابر بانک استفاده کنید.

- برای جابه‌جایی پول، حتی الامکان از چک های بین بانکی یا حواله جات تلفنی و اینترنتی استفاده نمایید.

- هنگام به همراه داشتن پول نقد، اموال قیمتی یا اسناد  و مدارک مهم، موارد ایمنی را رعایت کنید.

تحویل مال مسروقه به مالک آن موجب سقوط حد سرقت است - تشریفات استرداد مال دزدیده شده - تفاوت عناصر جرم سرقت و اختلاس - جرم سرقت در قانون جدید 

- تا حد امکان همه پول­ها و اسناد خود را در کیف دستی خود نگذارید.

- در صورت به همراه داشتن کارت عابر بانک، از نوشتن رمز عبور در کنار آن خودداری نمایید؛ از نگهداری رمز کارت در محلی  نزدیک به آن در کیف یا جیب خود و حتی در گوشی موبابلتان با اسم مشخص خودداری کنید.
- رمز کارت عابر بانک خود را اعداد قابل حدس و ساده نظیر شماره شناسنامه، تاریخ تولد و غیره قرار ندهید.

- چنانچه به عللی مجبورید پول نقد یا اسناد مهمی را در کیف یا ساک دستی و غیره حمل نمایید سعی کنید از اقوام و دوستان خود به عنوان همراه و مراقب کمک بگیرید.

-تا حد امکان پیاده نروید و با اتومبیل تردد کنید.

-از خیابان های خلوت رفت و آمد نکنید.

- در صورت ضرورت برای عبور از مکان­های خلوت، کیف دستی خود را نزدیک بدن و به سمت پیاده رو نگه دارید.

- اگر قصد معامله ای دارید که نیاز به حمل پول نقد و اسناد و مدارک مهم دارد، فقط کسانی را که لازم است از موضوع مطلع کنید و از عنوان کردن آن در هر جایی بپرهیزید.

کلیت قانون در رد مال مسروقه - مجازات قانونی خرید و فروش اموال مسروقه 

- مشخصات کامل مدارک همراه خود را در جایی یادداشت کنید. و یک کپی از آن ها را در منزل نگه دارید تا در صورت  دزدیده شدن، بتوانید مشخصات آن ها را در اختیار پلیس قرار دهید.

- هنگام خرید از فروشگاه، کیف خود را داخل سبد های فروشگاهی یا روی پیشخان نگذارید.

- هنگام ترک خودروی خود، کیف و اموال با ارزش خود را جلوی چشم دیگران داخل صندوق عقب قرار ندهید.

- در رستوران کیف خود را پشت صندلی یا در محلی دور از چشم خود نگذارید.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.