×

آیین نامه کارآموزی قضایی در حال بازنگری است

آیین نامه کارآموزی قضایی در حال بازنگری است

مدیرکل امور آموزش معاونت منابع انسانی گفت ظرف یک ماه آینده بسته کامل مقررات مربوط به دوره کارآموزی چه از نظر محتوایی و چه از نظر شکلی ابلاغ خواهد شد و مبنای عمل معاونت منابع انسانی در بخش کارآموزی قضایی خواهد بود

آیین-نامه-کارآموزی-قضایی-در-حال-بازنگری-است وکیل 

مدیرکل امور آموزش معاونت منابع انسانی گفت: ظرف یک ماه آینده بسته کامل مقررات مربوط به دوره کارآموزی چه از نظر محتوایی و چه از نظر شکلی ابلاغ خواهد شد و مبنای عمل معاونت منابع انسانی در بخش کارآموزی قضایی خواهد بود.

چگونگی آموزش و اشتغال کارآموزان قضایی - ماده واحده اصلاح آئین نامه کارآموزی قضائی مصوب تاریخ 1382/4/22 - قانون اصلاح قانون استخدام قضات و شرایط کارآموزی ( مصب 1343 ) 

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدتوحید عاملی در نشست معاونان منابع انسانی دادگستری‌های سراسر کشور، اظهار کرد: امیدواریم ضمانت اجراهای آموزش در شرایط جدید تقویت شود؛ زیرا آموزش حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: امیدواریم از ظرفیت‌های استانی برای آموزش کارآموزان قضایی استفاده شود. در حال حاضر در 9 استان چنین اتفاقی رخ داده و آثار و برکات مهمی را بر جای گذاشته است.

مدیرکل امور آموزش معاونت منابع انسانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 250 نفر در تهران، 432 نفر در قم، 143 نفر در خراسان رضوی، 62 نفر در استان فارس، 88 نفر در آذربایجان شرقی، 85 نفر در کرمانشاه، 51 نفر در استان مازندران و 63 نفر در اصفهان مشغول کارآموزی هستند و ان‌شاء الله در آینده این ارقام افزایش پیدا خواهد کرد.

عاملی تصریح کرد: در سال 90، 184 نفر، در سال 91، 681 نفر، در سال 92، 915 نفر و در سال 93، 808 نفر از کارآموزان قضایی فارغ‌التحصیل شدند. همچنین در سال 94 نیز هزار و 82 نفر فارغ‌التحصیل دوره کارآموزی خواهیم داشت.

تکالیف و وظایف دوره کارآموزی - اطلاعیه آزمون قضاوت سال 1393+آیین نامه نحوه جذب ، گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضاء و استخدام قضات 

مدیرکل امور آموزش معاونت منابع انسانی بیان کرد: در شورای آموزشی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه کلیه سرفصل‌های دوره‌ کارآموزی قضایی، مورد بازبینی جدید قرار گرفته؛ در واقع آیین نامه کارآموزی که قریب به 13 سال از عمر آن می‌گذرد در حال بازنگری است و ظرف یک ماه آینده بسته کامل ضوابط و مقررات مربوط به دوره‌ کارآموزی چه از نظر محتوایی و چه از نظر شکلی ابلاغ خواهد شد و مبنای عمل ما در بخش کارآموزی قضایی خواهد بود.

وی افزود: در واقع یکی از اهداف ما حرکت به سمت آموزش‌های کیفی است و تلاش بر این بوده که آموزش‌های ضمن خدمت به این سمت کشیده شود. می‌توان گفت کیفیت آموزش‌ها واقعا افزایش یافته و رشد خوبی داشته است، اما باید گفت که همین مقدار کافی نیست و در بحث نیازسنجی آموزشی خواهان مشارکت بیشتری از سوی استان‌ها هستیم.

عاملی با بیان اینکه در حوزه‌ تدوین متون آموزشی، شناسایی منابع آموزشی بسیارحائز اهمیت است تصریح کرد:‌ در سال 94 یکی از اولویت‌های ما تدوین متون آموزشی و شناسایی منابع آموزشی است. همچنین در حوزه‌ کارآموزی بیش از 27 عنوان متن آموزشی سفارش داده شده که ظرف مدت کوتاهی در اختیار کارآموزان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به حوزه بازرسی‌های آموزشی خاطرنشان کرد:‌ حوزه بازرسی‌های آموزشی دارای اهمیت زیادی است که در این راستا شیوه‌نامه مربوطه در حال پیش‌نویسی است که در این شیوه نامه شاخصه‌های بازرسی، منابع بازرسی، هیات بازرسی و فرم‌های بازرسی تعریف و تعیین شده‌اند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.