×

تغییر در دفترچه های بیمه با آغاز نسخه نویسی الکترونیک

تغییر در دفترچه های بیمه با آغاز نسخه نویسی الکترونیک

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد با طرح نسخه نویسی الکترونیکی منافع زیادی متوجه جامعه خواهد شد و این طرح حرکتی به جلو است

تغییر-در-دفترچه-های-بیمه-با-آغاز-نسخه-نویسی-الکترونیک وکیل 

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: با طرح نسخه نویسی الکترونیکی منافع زیادی متوجه جامعه خواهد شد و این طرح حرکتی به جلو است.

کارت ملی جایگزین دفترچه بیمه سلامت می شود - جزییات جدید حذف دفترچه بیمه - پذیرش با کارت ملی در 670 بیمارستان - ثبت نام افراد فاقد دفترچه بیمه از اول اردیبهشت 

دکتر رسول دیناروند در این باره گفت: طرح تحول نظام سلامت ابعاد گسترده‌ای دارد که کنترل مصرف و هزینه‌های دارویی از جمله اهداف آن است. همچنین آنچه برای این هدف بزرگ در ذهن تداعی می‌شد کنترل نسخ از طریق الکترونیک بود که کاری بسیار سنگین، زمان‌بر و پرهزینه است و مقرر شده در چند شهر بصورت پایلوت انجام شود.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه اظهار کرد: مقدمات این طرح در سال گذشته کلید خورد و در روزهای اخیر بازدیدی از روند پیشرفت کار یکی از این پایلوت‌ها داشتیم. با وجود مشکلات، امیدواریم بزودی خبر راه‌اندازی نسخه الکترونیک توسط وزیر بهداشت در کشور را اعلام کنیم.

صدور دفترچه بیمه همگانی از 5 شنبه - احراز تحت الکفاله بودن اشخاص مذکور منحصر به داشتن دفترچه بیمه خدمات درمانی مأخوذه توسط مستخدم متوفی نیست 

دیناروند گفت: بزرگ‌ترین منفعت عملیاتی شدن چنین طرحی، کاهش و حتی بنا بر تجارب بین‌المللی حذف خطاهای پزشکی است که ممکن است در نگارش یا خوانش نسخه باعث تجویز اشتباه یا تداخلات دارویی را فراهم آورد. همچنین منفعت بعدی این طرح که بر همگان آشکار است صرفه جویی در هزینه‌هاست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نسخه الکترونیک اجازه نمی‌دهد خارج از تجویز پزشک، دارو نویسی انجام شود به دلیل اینکه به محض صدور نسخ، داروخانه از آن مطلع می‌شود و می‌تواند نسخه پیچی را آغاز کند. همچنین سرعت نیز افزایش می‌یابد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دیناروند کسب اطلاعات جامع از وضعیت نسخه نویسی و نسخه پیچی کشور را از دیگر مزایای نسخه الکترونیک عنوان کرد و افزود: قاعدتا مشکلاتی نیز در شهرهای پایلوت شده وجود داشته و عدم همکاری‌های صد در صدی نیز متوجه طرح بوده است، همچنین اصولا پایلوت شدن چنین طرحی نیز به همین منظور است. بیمه‌ها هم این طرح را قبول دارند و همکاران وزارت رفاه قول همکاری داده‌اند و قرار است وارد این طرح شوند. کارهایی نیز مختص آنها وجود دارد که در حال انجام است و وزارت بهداشت و شخص وزیر نیز پیگیر موضوع مطروحه است.

دفترچه های درمانی فاقد شماره سریال 18 رقمی باطل است 

وی در پایان تاکید کرد: زمانی که نسخه نویسی الکترونیک کامل شود، عملا فرمت دفترچه‌های بیمه تغییر می‌کند، لذا با لوازم و مقتضیات الکترونیکی، دیگر نیازی به دفترچه‌های بیمه به معنای کنونی وجود ندارد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.