×

قاضی آگاه هیچ گاه تندی نخواهد کرد

قاضی آگاه هیچ گاه تندی نخواهد کرد

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت فلسفه وجودی سازمان قضایی رسیدگی محرمانه به جرایم نیروهای مسلح و کارکنان وزارت اطلاعات است و نباید اخبار و اطلاعات به جامعه درز پیدا کند

قاضی-آگاه-هیچ-گاه-تندی-نخواهد-کرد

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: فلسفه وجودی سازمان قضایی رسیدگی محرمانه به جرایم نیروهای مسلح و کارکنان وزارت اطلاعات است و نباید اخبار و اطلاعات به جامعه درز پیدا کند.

اعتبار علم قاضی در شمار ادله اثباتی - استقلال قاضی در آئین دادرسی - چرا باید قاضی مستقل باشد ؟ - در کشور ما هیچ قاضی برای صدور حکم از بالا دستور نمی گیرد 

 احمد غلامی در جمع کارکنان سازمان قضایی استان آذربایجان غربی در تبیین اهمیت وظایف نیروهای مسلح گفت: در تمام نظام‌ها به‌ویژه در نظام اسلامی، تأمین امنیت بر عهده نیروهای مسلح است و سازمان قضایی نیز به‌تبع این وظیفه مهم، نقش ویژه‌ای در تأمین سلامت نیروهای مسلح دارد که یکایک کارکنان در این وظیفه‌ مهم سهیم هستند.

غلامی با تاکید بر لزوم حفظ هوشیاری از به دام افتادن در خطر وسوسه‌های شیطانی گفت: انسان همیشه در معرض خطر و اشتباه است و هیچ‌کس از این امر مستثنی نیست و حتی افراد با تقوا هم در خطر هستند.

قاضی نباید به مشکلات مردم بی تفاوت باشد - استقلال قضایی و نقش آن در اجرای صحیح عدالت 

وی در بخش دیگری از سخنانش لازمه داشتن سازمان قضایی نیروهای مسلح خوب را الگو بودن تک‌تک کارکنان آن از هر لحاظ دانست و گفت: کار ما مصداقی از امربه‌معروف و نهی از منکر است و کسانی که در این کار خیر هستند باید صفات مثبتی داشته و واجد شرایط باشند.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات افزود: از جمله این شرایط رفتار مناسب نسبت به همدیگر و ارباب‌رجوع است.

وی با بیان این‌که قاضی ( مقالات مرتبط با قاضی -سوالات مرتبط با قاضی ) آگاه هیچ‌گاه تندی نخواهد کرد، افزود: با اختیاری که قانون به قاضی داده و هر حکمی که در چارچوب مقررات برای تنبیه مجرم لازم است می‌تواند صادر کند، طبیعتاً لزومی به عصبانیت و پرخاشگری نیست و باید با متانت کار را جلو ببرد.

غلامی با تاکید بر لزوم حفظ اسرار پرونده‌ها گفت: فلسفه وجودی سازمان قضایی رسیدگی محرمانه به جرایم نیروهای مسلح و کارکنان وزارت اطلاعات است و نباید اخبار و اطلاعات به جامعه درز پیدا کند.

علم قاضی در قانون مجازات اسلامی 

وی افزود: پرونده‌ها مملو از اسرار متهمین هستند و افراد فاقد صلاحیت نباید به‌واسطه سهل‌انگاری ما از اطلاعات پرونده‌ها مطلع شوند، چون جرم است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.