×

زندانیان مهریه در راس مجرمان غیرعمد

زندانیان مهریه در راس مجرمان غیرعمد

مدیرکل زندانهای همدان گفت 260‌زندانی جرایم غیرعمد در زندان‎های این استان چشم به راه آزادی هستند

زندانیان-مهریه-در-راس-مجرمان-غیرعمد

مدیرکل زندانهای همدان گفت: 260‌زندانی جرایم غیرعمد در زندان‎های این استان چشم به راه آزادی هستند.

راهکار کاهش زندانیان مهریه - هنوز هم مهریه بیشترین زندانی را دارد - 2000 زندانی مهریه با تفکر کی داده ، کی گرفتهکسر نفقه از حقوق زوج برای زوجه ، پرداخت قیمت سکه های مهریه با نرخ روز - مهریه را هم دادند هم گرفتند - راه حل هایی برای طلاق و مهریه - مهریه یا حکم جلب شوهر ؟ - میزان مهریه در صورت فوت زوج یا زوجه در دوران نامزدی - عندالمطالبه یا عندالاستطاعه ، کدام به نفع من است ؟ - مهریه عندالاستطاعه - بررسی شرایط عندالاستطاعه در مهریه - عندالاستطاعه بودن مهریه به جامعه تحمیل شد -  تقویم مهریه به نرخ روز - راهکار ثبت اموال غیرمنقول به عنوان مهریه 

حسن محمدیاری در گفت و گو با «حمایت» با اعلام اینکه جشن گلریزان استان همدان در نیمه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، اظهار کرد: باید در نظر داشته باشیم که زندانیان غیرعمد، مجرم نیستند و بر اثر نا آگاهی یا بروز یک اتفاق به زندان افتاده‏اند بنابراین برای آزادی آنان باید تلاش کنیم.

 آزادی 265 نفر در سال گذشته از زندان

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اقدامات ستاد دیه استان همدان در سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته 265 نفر با بدهی 20میلیارد تومان از زندان آزاد شدند که بیشتر این کمک ها از سوی خیرین تامین شده است.

محمدیاری با تاکید بر اینکه بیشترین مددجویان غیرعمد در استان همدان مربوط به زندانیان مهریه ( مقالات مرتبط با مهریه - سوالات مرتبط با مهریه ) ، نفقه، دیه و صدور بلا محل هستند خاطرنشان کرد: اکثر کسانی که به دلیل جرائم غیر عمد حبس شده‎اند سرپرست خانوار هستند بنابراین با زندانی شدن آنها، خانواده‎های این گروه از زندانیان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‎گیرند ؛ موضوعی که تهدیدی برای بنیان خانواده است.

مقام ارشد زندانهای همدان با بیان اینکه تعداد زنان زندانی در محکومیت های غیر عمد بسیار اندک است، خاطرنشان کرد: اگرچه در میان زندانیان غیر عمد، زنان نیز دیده می‌شوند اما تعداد آنان بسیار کم است و نمی توانیم درصدی تعیین کنیم.

نکاتی در رابطه با مهریه - دادخواست کاهش اقساط مهریه - تعدیل اقساط مهریه -  شرایط پذیرش اعسار از پرداخت مهریه - مهریه های نامتعارف - چگونگی وصول مهریه از طریق اجرای ثبت و اعسار شوهر - نظریه های مشورتی در رابطه با مهریه 110 سکه 

وی با توصیه به جوانان تاکید کرد: هنگام رانندگی احتیاط لازم را داشته باشند و قوانین را رعایت کنند البته داشتن بیمه نامه شخص ثالث نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنند.

وی به جوانانی که در آستانه ازدواج هستند نیز توصیه کرد: جوانان بیشتر یکدیگر را درک کنند ؛نسبت به یکدیگر گذشت داشته باشند و به دنبال افزایش تفاهم باشند.

 تخصیص بیش از 3 میلیارد تومان تسهیلات

محمدیاری در ادامه سخنانش با اشاره به تسهیلات ارایه شده در سال گذشته به منظور آزادی زندانیان غیرعمد، توضیح داد: در سال گذشته از سوی ستاد دیه 5/3 میلیارد تومان وام بلاعوض و 4 تا 5 میلیارد تومان نیز کمک در قالب تسهیلات در اختیار زندانیان غیرعمد قرار داده شد.

  مدیرکل زندانهای همدان درباره رضایت شکات نیز توضیح داد: شکات همواره بیشترین کمک‎ها را به ستاد دیه می‌کنند . سال گذشته با گذشت 5 میلیارد و 700 میلیون تومانی شاکیان زمینه آزادی تعدادی از زندانیان فراهم شد، این در حالی است که بیشترین رضایت‌ها در زمینه مهریه و دیه بوده است. محمدیاری درباره فرهنگ سازی برای افزایش کمک‌های مردمی به ستاد دیه یادآورشد: با توجه به اینکه فرهنگسازی می‌تواند کمک‌های زیادی به ستاد دیه داشته باشد بنابراین از طریق رسانه‌ها برنامه های ستاد دیه را برای مردم توضیح داده ایم و از ائمه جمعه نیز خواسته‌ایم تا در مراسم نمازهای جمعه مردم را نسبت به جرایم غیر عمد آگاه کنند تا از این طریق بتوانیم از تعداد زندانیان جرائم غیرعمد بکاهیم.

راهکارهای دریافت مهریه و اثبات اجرت المثل - دعوای متقابل در مطالبه مهریه - راهکار کاهش زندانیان مهریه - انواع مهریه 

وی درباره راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی نیز اظهار کرد: توسعه اشتغال باید از اولویت‌های کاری در سال جاری باشد. همچنین اشتغال مولد در زندانها باید افزایش یابد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.