×

آغاز بررسی اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی

آغاز بررسی اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی

آغاز بررسی اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی

آغاز-بررسی-اصلاح-قانون-نحوه-اجرای-محکومیت-های-مالی وکیل 

تهران – معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت: بررسی اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی به منظور کمک به زندانیان معسر بویژه محکومان دیه و مهریه از هفته آینده در کمیسیون قضایی مجلس آغاز می شود.

عبدالعلی میرکوهی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: پیش از این بخشی از نحوه اجرای محکومیت های مالی در قالب لایحه قانون مجازات اسلامی اصلاح و به شورای نگهبان ارسال شده است.

این مقام مسئول در وزارت دادگستری ادامه داد: اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی پیش از این در کمیته حقوقی کمیسیون قضایی مجلس بررسی شده است و از هفته آینده نیز بررسی آن در کمیسیون قضایی آغاز خواهد شد.

پیش از این رییس قوه قضاییه خواستار پیگیری و بررسی هرچه سریع‌تر لوایح حقوقی و قضایی به ویژه لایحه اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و تصویب آن متناسب با مصالح نظام شده است.

آیت الله صادق آملی لاریجانی از نمایندگان مجلس شورای خواسته است در اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی کاملا دقت کنند تا این قانون موجب سوء استفاده افراد و نیز موجب زندانی ‌شدن افراد تنگ‌ دست و معسر نشود.

با اصلاح این قانون، در محکومیت های مالی دیه و مهریه اصل بر معسر بودن فرد محکوم خواهد بود و فرد در همان وهله اول به زندان نمی رود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.