×

راه اندازی مراکز حمایت از کودکان کار و خیابان در 18 استان

راه اندازی مراکز حمایت از کودکان کار و خیابان در 18 استان

مدیرکل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی، از راه اندازی مراکز روزانه ویژه آموزش وحمایت از کودکان کار و خیابان در 18 استان در سال جاری(1394) خبر داد

راه-اندازی-مراکز-حمایت-از-کودکان-کار-و-خیابان-در-18-استان

 مدیرکل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی، از راه اندازی مراکز روزانه ویژه آموزش وحمایت از کودکان کار و خیابان در 18 استان در سال جاری(1394) خبر داد.

وظایف قانونی در برابر کودکان کار - کودکان کار : رنجب نامانوس ، آتیه ای نامعلوم - کودکان کار و قوانین - باید با صدای بلند اعلام کنیم آمار کودکان کار رو به افزایش است - نحوه برخورد قانونگذار با بهره کشی اقتصادی از کودکان کار 

ولی الله نصر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: طرح آموزشی حمایتی کودک وخانواده بمنظور ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی از کودکان کار و خیابان از سال 92 در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این طرح در مرحله اول در پنج استان با راه اندازی 10 مرکز روزانه برای کودکان کار و خیابان اجرا شد، بطوریکه با استقبال و حمایت از این طرح، سال گذشته استانهای تحت پوشش به 11 استان افزایش یافت.

مدیرکل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در صورتیکه اعتبارات این طرح تامین و اختصاص یابد، مراکز به 27 مرکز روزانه افزایش می یابند.

ضرورت واگذاری مدیریت کودکان کار به شهرداری - کودکان کار در قاب قوانین و حقوق - حمایت از کودکان کار در برابر مشاغل زیان آور 

نصر گفت: سال گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای آموزش کودکان بازمانده از تحصیل سه میلیارد تومان اختصاص داد که امسال پنج میلیارد تومان نیز علاوه بر اعتبار قبلی از سوی سازمان بهزیستی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این طرح تشکل های مردمی، مکان هایی که کودکان کار و خیابان بیشتر تردد دارند شناسایی و به سازمان بهزیستی معرفی می کنند.

نصر افزود: سازمان بهزیستی نیز با در نظر گرفتن مراکز روزانه ویژه آموزش و حمایت از کودکان کار و خیابان، به خانواده و این افراد خدمات و آموزش های لازم را ارائه می کند.

کارگران کوچک زیر سقف قانون - آماری از کودکان خیابانی - قانون ایران در مورد کودکان کار چه می گوید ؟

مدیرکل آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: این افراد پس از دریافت آموزش های لازم، یک وعده غذای گرم و آموزش های جبران عقب ماندگی تحصیلی و پیوند دوباره بین خانواده را نیز با مشاوره و کارشناسان سازمان بهزیستی دریافت می کند.

نصر با بیان اینکه سازمان بهزیستی ضمن حمایت از این افراد و خانواده های آنها سعی در توانمندسازی کودکان کار و خیابان دارد، افزود: این سازمان همچنین آنها را برای کسب درآمد تربیت می کند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.