×

قوه قضاییه برای اجرای قانون آیین دادرسی کیفری آمادگی ندارد

قوه قضاییه برای اجرای قانون آیین دادرسی کیفری آمادگی ندارد

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی سال گذشته قوه قضاییه باید برای اجرای قانون آیین دادرسی کیفری آمادگی کافی پیدا می کرد، گفت این قوه برای اجرای این قانون آمادگی ندارد

قوه-قضاییه-برای-اجرای-قانون-آیین-دادرسی-کیفری-آمادگی-ندارد

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی سال گذشته قوه قضاییه باید برای اجرای قانون آئین دادرسی کیفری آمادگی کافی پیدا می کرد، گفت: این قوه برای اجرای این قانون آمادگی ندارد.

طرح آئین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی مشمول اصل 85 قانون اساسی شد - نقش ضابطین دادگستری در قانون آئین دادرسی کیفری مصوب 1392 - آئین دادرسی کیفری اطفال - یادداشتی درباره دستاوردهای لایحه آیین دادرسی کیفری - در قانون جدید آیین دارسی کیفری ساختار تفتیشی محدود شده است 

محمد علی اسفنانی، روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا افزود: اصلاحیه هایی از سوی قوه قضاییه در خصوص قانون آیین دادرسی کیفری به مجلس ارسال شد که مجلس آن اصلاحیه ها را رفع و برای شورای نگهبان ارسال کرد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان نسبت به اصلاحیه ایراد گرفت و مجلس نیز آن را رفع کرد و برای تایید نهایی به شورای نگهبان فرستاد. اگر شورای نگهبان قرار است در اظهار نظرش آن اصلاحیه ها را اعمال کند قوه قضاییه راحت تر می تواند قانون را اجرا کند؛اما اگر همان سبک سابق بخواهد اعمال شود و به عبارت دیگر این قانون ، بدون اصلاحیه اجرا شود، فکر نمی کنم، دستگاه قضا بتواند قانون یاد شده را اجرا کند.

قانون جدید آیین دادرسی کیفری از نگاه محمد آخوندی - قانون آیین دادرسی کیفری تیر ماه 94 لازم الاجراست -  بررسی سیر تحولات آیین دادرسی کیفری در کشور 

 نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سووال که آیا همه مشکلات از قوه قضاییه است یا نه؟ گفت: وقتی اشکالی وجود دارد دلیل بر آن نیست که همه این مشکلات متوجه قوه قضاییه است.

 وی ادامه داد: بخشی از این مشکلات مربوط به جذب قاضی است که دولت باید مجوز بدهد؛ این در حالی است که دو سه سالی می شود ، قاضی در کشور جذب نشده است و در این صورت قوه قضاییه تقصیری ندارد.

حق انتخاب وکیل مدافع و نقش او در دادرسی های کیفری - حقوق متهم در قانون جدید آئین دادرسی کیفری

 به گزارش خبرنگار ایرنا ، قانون آیین دادرسی کیفری در بهمن ماه سال 92 به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسید و با ابلاغ رییس جمهوری در اسفندماه همان سال قرار شد این قانون به صورت آزمایشی از اول تیرماه سال 94 اجرایی شود.

منبع : اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.