×

دادگاه ویژه محیط زیست تشکیل شود

دادگاه ویژه محیط زیست تشکیل شود

دادگاه ویژه محیط زیست تشکیل شود

دادگاه-ویژه-محیط-زیست-تشکیل-شود وکیل 

پیشنهاد رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به قوه قضاییه:
دادگاه ویژه محیط زیست تشکیل شود

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

نخستین کارگاه حقوق محیط زیست از سوی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ویژه کارشناسان حقوقی و مسئولین محیط زیست مناطق 22 گانه صبح امروز در دانشکده بهداشت دانشگاه ایران برگزار شد.

به گزارش سرویس محیط زیست ایسنا، مهندس محمد هادی حیدرزاده، رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این نشست با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد فعالیتهای مدیریت شهری رویکرد زیست محیطی دارد افزود: آشنایی مسوولان در حوزه مدیریت شهری با قوانین، مقررات و حقوق محیط زیست یکی از ضروریاتی است که باید به آن توجه شود.

وی در ادامه نیز با اشاره به این که موضوع محیط زیست مبحث جدیدی در کشور ایران است و در این حوزه نیز تخلفات و ورود به محدوده های غیر مجاز افزایش پیدا کرده است اظهار کرد، حقوق محیط زیست به عنوان الزام جدی در دستور کار دولتها و حکومتها بعد از کنفرانس ریو قرار گرفت و برای تحقق توسعه پایدار مصوبات مختلفی در بسیاری از کشورها من جمله ایران برای رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی ارائه شد.

وی در ادامه با اشاره به این که برای حکمرانی مطلوب توجه به محیط زیست یکی از مباحث مهم توسعه پایدار است گفت: یکی از مشکلات جدی محیط زیست در حکمرانی کشور به روز نشدن قوانین و مقررات با توجه به ساختار و تفاوت های اجتماعی و اقتصادی کشور است که به روز نشدن قوانین سبب ناکارآمدی موضوع و به وجود آمدن مشکلات جدی در این حوزه نیز شده است.

وی افزود: دومین موضوع ضمانت اجرا است که در بسیاری از موارد قوانین و مقررات ضمانت اجرایی ندارد و روند تخلف رو به افزایش است

وی با اشاره به اینکه باید دادگاه ویژه محیط زیست داشته باشیم خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید تخصصی به موضوع محیط زیست نگاه کند و ورود قوای مختلف و نگاه تخصصی آنها در تصویب و ضمانت و نظارت بر حسن اجرای قانون لازم است.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین گفت: بسیاری از مشکلات در سطح کشور ناآشنای شهروندان با حقوق شهروندی من جمله ناآشنایی با حقوق محیط زیست است که باید در این حوزه توجه بیشتری شود.

لازم به ذکر است این کارگاه در دو هفته متوالی روزهای 18 و 25 از سوی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ویژه کارشناسان حقوقی و مسئولین محیط زیست مناطق 22 گانه در دانشکده بهداشت دانشگاه ایران برگزارمی شود و به شرکت کنندگان گواهی حضور در کارگاه از سوی اداره کل آموزش و تشکیلات ارائه می شود

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.