×

لزوم ایجاد معاونت حقوقی در سازمان ها

لزوم ایجاد معاونت حقوقی در سازمان ها

معاون فرهنگی رئیس‌ کل دادگستری استان زنجان گفت تأسیس معاونت حقوقی در ادارات و نهادها به ‌اندازه معاونت اداری مالی و منابع نیروی انسانی مهم بوده و باید به آن توجه ویژه‌ای شود

لزوم-ایجاد-معاونت-حقوقی-در-سازمان-ها وکیل 

معاون فرهنگی رئیس‌ کل دادگستری استان زنجان گفت: تأسیس معاونت حقوقی در ادارات و نهادها به ‌اندازه معاونت اداری مالی و منابع نیروی انسانی مهم بوده و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

اعلام آمادگی معاونت حقوقی برای کمک به اصلاح نظام قانونگذاری کشور - کار ویژه معاونت حقوقی تهیه لوایح قضایی است - معاونت حقوقی قوه قضاییه ، بی حاشیه اما مهم - تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص لازم الاتباع بودن نظر معاونت حقوقی و امور مجلی ریلست جمهوری در موارد اختلاف نظر دستگاهها در استنباط از قوانین و مقررات 

 بشیر مقدمی در همایش یک‌روزه نمایندگان حقوقی ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی و نهادهای انقلاب اسلامی که در گرامی‌داشت آغاز هفته قوه قضائیه و با عنوان ترویج فرهنگ حقوقی و قضایی برگزار شده بود، اظهار کرد: همه ما موظف هستیم علاوه بر رعایت حقوق شهروندی در رعایت حقوق سازمانی و بیت‌المال اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: توجه به پیگیری امور مراجعین در اسرع وقت باید بسیار مورد توجه بوده و آن را به تأخیر نیندازیم.

مقدمی تصریح کرد: معاضدت و آموزش حقوق به مراجعین در دستور کار جدی قرار گیرد تا مراجعین و طرفین دعوا با آشنایی کافی از قوانین بتوانند حقوق خود را مورد پیگیری قرار دهند.

در ادامه معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: آسیب‌هایی که در حال حاضر دامن‌گیر جامعه شده و سلامت آن را تهدید می‌کند ناشی از فقر معنوی است.

لوایح تهیه شده در معاونت حقوقی قوه قضاییه در زمینه حقوق کودکان - معاونت حقوقی ریاست جمهوری منتشر کرد : ویرایش نخست منشور حقوق شهروندی 

حجت‌الاسلام مسیح‌الله میرزایی اظهار کرد: آسیب‌هایی که در حال حاضر دامن‌گیر جامعه شده و سلامت آن را تهدید می‌کند ناشی از فقر معنوی و فاصله گرفتن از دین بوده که شاهد افزایش آمار طلاق، اعتیاد و سایر ناهنجاری‌ها در جامعه هستیم.

این مسئول قضایی بر تعهد و تخصص همه افراد به‌ویژه نمایندگان حقوقی سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: تعهد با حفظ الزامات امانت‌داری در حیطه فعالیتی و تخصص از طریق به‌روز کردن دانش و توانمندی حاصل ‌شده و باعث می‌شود افراد بتوانند علاوه بر اجرای صحیح فعالیت‌های محوله، زمینه رشد سازمانی را نیز فراهم کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.