×

قانون آیین دادرسی جدید گرایش بیشتری به حفظ حقوق متهمن دارد

قانون آیین دادرسی جدید گرایش بیشتری به حفظ حقوق متهمن دارد

رئیس قوه قضاییه با تشریح ابعاد مختلف آیین دادرسی کیفری جدید گفت قانون آیین دادرسی جدید گرایش بیشتری به حفظ حقوق متهمین دارد

قانون-آیین-دادرسی-جدید-گرایش-بیشتری-به-حفظ-حقوق-متهمن-دارد وکیل 

رئیس قوه قضاییه با تشریح ابعاد مختلف آئین دادرسی کیفری جدید گفت: قانون آیین دادرسی جدید گرایش بیشتری به حفظ حقوق متهمین دارد.

طرح آئین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی مشمول اصل 85 قانون اساسی شد - نقش ضابطین دادگستری در قانون آئین دادرسی کیفری مصوب 1392 - آئین دادرسی کیفری اطفال - یادداشتی درباره دستاوردهای لایحه آیین دادرسی کیفری - در قانون جدید آیین دارسی کیفری ساختار تفتیشی محدود شده است 

 آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس دستگاه قضایی کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب افزود: تغییرات زیادی در قانون آیین دادرسی جدید رخ داده و گرایش به حفظ حقوق متهمین داشته است از جمله حق داشتن وکیل در همه مراحل حتی در تحقیقات دادسرا.
وی افزود: البته نظارت دادستان ها را گسترش داده و دادگاه های جزایی به کیفری 1 و 2 تقسیم شده است که در کیفری 1 به جرائم سنگین تر رسیدگی می کنند و در کیفری 2 جرائم سبک تر.

آملی لاریجانی گفت: در این قانون جدید دو تا مساله درج شده قبلا در اعاده دادرسی ها در دیوان عالی و قرارهایی که صادر می‌شد اختلاف نظر وجود داشت برخی می گفتند در این دو مورد اعمال ماده 18 نمی شود اما در قانون جدید میگوید که میشود.
رئیس قوه قضاییه افزود: ماده 477 جدید میگوید نه تنها در مورد پرونده های کیفری بلکه حقوقی هم امکان اعمال ماده 18 وجود دارد.

قانون جدید آیین دادرسی کیفری از نگاه محمد آخوندی - قانون آیین دادرسی کیفری تیر ماه 94 لازم الاجراست -  بررسی سیر تحولات آیین دادرسی کیفری در کشور 

وی تصریح کرد: یک مورد مهم تر این است که بازداشت های موقت اجباری لغو شده است البته حسب نظر قاضی است نه اینکه منع شده بلکه لغو شده است.

آملی لاریجانی گفت: یکی از موارد خوب این قانون حمایت از بزه دیده و شاهد است تا از ناحیه متهم مورد تعرض قرار نگیرند.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.