موسسه حقوقی کامران میزرایی - موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق قبول وکالت به صورت تیمی و تخصصی قبول وکالت در دعاوی حقوقی(خانواده ،ملکی،امور شهرداری،ارث،تجاری)دعاوی کیفری،دادگاه انقلاب مالیاتی و اصل 49
اسد علی امرایی موسسه حقوقی کامران میزرایی - موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق قبول وکالت به صورت تیمی و تخصصی قبول وکالت در دعاوی حقوقی(خانواده ،ملکی،امور شهرداری،ارث،تجاری)دعاوی کیفری،دادگاه انقلاب مالیاتی و اصل 49
دکتر فرود امیری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز و عضو هیات علمی دانشگاه، قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی اعم از (خانواده،تجاری،ثبتی،ملکی،چک،...) و کیفری
سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی  حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
دکتر سهیل طاهری وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز  و استاد دانشگاه
مهدیه کتابی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری
حمیدرضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری ومشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 12 سال سابقه وکالت و 10 سال وکالت تخصصی  بانک صادرات و متخصص در دعاوی بانکی و موسسات مالی و اعتباری انجام دعاوی حقوقی به صورت گروهی در کلیه زمینه های حقوقی، ثبتی ، کیفری و خانوادگی
حسین احمدی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
موسسه حقوقی کامران میرزایی و همکاران (موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق) قبول وکالت در  دعاوی حقوقی -کیفری- خانواده-ارث -ملکی و اصل 49
اسدعلی امرایی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای مرکز
سالار حسین منفرد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
آیلین محمدی رفیع وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلا دادگستری مرکز

جهت مشاوره تلفنی با وکیل با شماره09128304909 در تماس باشید.

طرح خود کفایی بنزین متوقف شد

ارسالی توسط وکالت آنلاین وکیل پایه یک دادگستری
طرح خود کفایی بنزین متوقف شد

با وجود اینکه قرار بود در سال جدید و با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس بندرعباس، ایران از واردات بنزین بی‌نیاز شده و حتی صادرکننده این سوخت پرمصرف شویم، حال آمارهای وزارت نفت از جهش جدید مصرف بنزین در سه ماهه نخست امسال حکایت دارد و به این ترتیب با تاخیر در احداث طرح‌های جدید افزایش تولید بنزین در پالایشگاه‌ها، فعلا امکان خودکفایی از واردات وجود ندارد.

با وجود اینکه قرار بود در سال جدید و با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس بندرعباس، ایران از واردات بنزین بی‌نیاز شده و حتی صادرکننده این سوخت پرمصرف شویم، حال آمارهای وزارت نفت از جهش جدید مصرف بنزین در سه ماهه نخست امسال حکایت دارد و به این ترتیب با تاخیر در احداث طرح‌های جدید افزایش تولید بنزین در پالایشگاه‌ها، فعلا امکان خودکفایی از واردات وجود ندارد.

از فردا در سراسر کشور ، سوخت گیری بنزین آزاد با کارت شخصی انجام خواهد شد - قانون اصلاح قانون مالیات نفت و بنزین - ارتباط فقه محیط زیست با آلودگی هوا و بنزین 

با وجود اعمال سیاست‌های مختلف قیمتی و غیر قیمتی از سوی دولت یازدهم همچون ابطال بیش از ۶ میلیون قطعه کارت هوشمند سوخت، افزایش قیمت بنزین برای دومین سال متوالی و مخالفت با تخصیص سهمیه‌های ویژه بنزین، اما متوسط مصرف بنزین ایران به جای کاهش در سه ماهه نخست سال جاری با افزایش بیش از چهار درصدی همراه شده است. آمارهای منتشر شده توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی حاکی از آن است که در سه ماهه نخست سال جاری متوسط مصرف بنزین ایران با رشدی بیش از ۴.۲ درصدی تا مرز ۷۲ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

بر این اساس در حالی متوسط مصرف بنزین در سه ماهه نخست سال گذشته حدود ۶۹.۴ میلیون لیتر در روز بوده که در بهار سال جاری متوسط مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی به حدود ۷۲ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است. رمزگشایی از آخرین وضعیت بنزینی در ایران نشان می‌دهد که با وجود آزادسازی قیمت‌ها به لیتری ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ تومان اما تعیین ضرب الاجل برای مصرف سهمیه‌های بنزین ۷۰۰ تومانی از سوی دولت تا پایان شهریور ماه سال جاری، موج جدید افزایش مصرف این محصول پرطرفدار پالایشگاه‌های نفت را کلید زده است.

به عبارت دیگر، در حالی در سه ماهه نخست سال جاری مصرف گازوییل، نفت سفید، نفت کوره و گاز مایع متاثر از افزایش تولید و عرضه گاز به مشترکان صنعتی و نیروگاهی با کاهش و سقوط مصرف روبرو بوده که مصرف بنزین رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده است.

کارت بنزین بدهکاران بانکی می سوزد ؟ - تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در مورد کارت موقت سوخت بنزین 

هیات دولت مصوبه‌ای را اواسط خرداد ماه سال جاری به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ کرده است که مطابق با این مصوبه پر سر و صدای بنزینی باید مردم حداکثر تا پایان شهریورماه سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی ذخیره سازی شده در کارت‌های هوشمند سوخت را مصرف کنند.

در همین حال همزمان با ابلاغ این مصوبه، سید ناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به ذخیره بالای بنزین ٧٠٠ تومانی موجود در کارت‌های سوخت، گفته بود: «براساس آخرین آمار در روز یکم خرداد ماه دو میلیارد و یکصد میلیون لیتر بنزین ٧٠٠ تومانی در کارت سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت ها وجود داشته است که هموطنان فرصت دارند تا پایان شهریور ماه امسال از آن بهره مند شوند.»از این رو مردم برای آنکه بتوانند از حداکثر سهمیه ذخیره شده بنزین ۷۰۰ تومانی خود تا پایان شهریور ماه استفاده کنند، باید به طور متوسط روزانه ۱۷.۵ تا ۱۸ میلیون لیتر بنزین ۷۰۰ تومان خریداری و مصرف کنند.

  فرش قرمز برای بنزین‌های وارداتی

هم اکنون پیشرفت اجرایی مهمترین طرح‌های افزایش ظرفیت تولید بنزین ایران از پیشرفت لاک پشتی برخوردار هستند به طوری‌که طرح توسعه، بهینه سازی و بنزین سازی پالایشگاه‌های نفت آبادان، اصفهان و بندرعباس و طرح احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تاخیری بیش از دو سال هنوز در مدار بهره برداری قرار نگرفته‌اند.

سال گذشته حجم واردات بنزین ایران به استناد گزارش‌های ارایه شده از سوی مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به طور متوسط روزانه ۴.۵ تا ۵ میلیون لیتر بوده است و پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از طرح‌های جدید بنزین سازی، پالایشگاهی و اعمال سیاست‌های متعدد قیمتی و غیر قیمتی همچون آزادسازی قیمت‌ها و ابطال کارت‌های سوخت در سال جاری با توقف واردات جشن خودکفایی از واردات بنزین برگزار شود.

این در حالی است که به نظر می رسد در سال‌جاری نمی توان به طور کامل بر افزایش ظرفیت تولید بنزین با بهره برداری از طرح‌های جدید پالایشگاهی حساب کرد و از طرف دیگر با اجرای سیاست‌های ضرب الاجلی و شتاب زده عملا دولت تدبیر و امید اقدامی به منظور فرهنگ سازی به منظور مدیریت در مصرف بنزین انجام نمی‌دهد.

هم اکنون به دلیل تعیین ضرب الجل برای مصرف بنزین‌های ۷۰۰ تومانی برای اتمام سهمیه موجود در کارت‌ها از یک سو  و تعیین سهمیه ۳۰۰ تا ۵۰۰ لیتری برای بنزین ۱۰۰۰ تومانی از سوی دیگر، مردم از تمامی تاکتیک‌های مرسوم برای مصرف سهمیه ها استفاده می‌کنند و عملا امکان مدیریت مصرف وجود ندارد. با ادامه این سیاست‌ها حتی در صورت عرضه تک نرخی بنزین از نیمه دوم سال جاری با قیمت ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ تومان برای بنزین معمولی و بنزین سوپر، به نظر می رسد متوسط مصرف این فرآورده نفتی نه تنها کاهش نیابد بلکه با القای فرهنگ «مصرف کنید، در غیر این صورت می‌سوزد» خودروسواران کماکان نسبت به مصرف و اتلاف سهمیه های بنزین خود اقدام کنند.

در این بین وضعیت قیمت گذاری سی.ان.جی هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و دولت تنها برای کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت این حامل انرژی به صورت موقت و تا شهریورماه سال جاری موافقت کرده است و سیاست‌های قیمت‌گذاری سی.ان‌جی برای نیمه دوم سال جاری در هاله از ابهام قرار دارد.

قانون راجع به مالیات راه و بنزین و نفت 

 ۲ محموله بنزین وارداتی مرجوع شد

در همین حال سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم با اعلام اینکه دو محموله بنزین وارداتی مرجوع شده است، گفت: «سازمان ملی استاندارد با وجود ساخت آزمایشگاه در بندرعباس هنوز گزارشی از کیفیت بنزین وارداتی ارایه نداده است.»

حسین امیری خامکانی درباره گزارش وزارت نفت از وضعیت تولید، توزیع و واردات بنزین به کمیسیون انرژی به تسنیم گفت: «طبق این گزارش مصرف بنزین کشور بین 68 تا 70 میلیون لیتر است که از این رقم بین شش تا 6.5 میلیون لیتر آن وارد می‌شود.» وی با بیان این که مسئولان وزارت نفت تأکید کردند که از تیرماه سال 1393 بنزین وارداتی مطابق با استانداردهای یورو4 بوده است، گفت: «طبق گزارش بازرسی دو محموله وارداتی بنزین به‌دلیل نداشتن استانداردهای مورد نظر مرجوع شده است.» وی با اشاره به اینکه حجم بنزین یورو4 تولیدی کشور 19 میلیون لیتر است که در هشت کلان‌شهر کشور توزیع می‌شود، گفت: «سهم تهران از این رقم، روزانه 10 تا 11 میلیون لیتر، کرج 1.2 تا 1.3 میلیون لیتر، اصفهان 2.1 میلیون لیتر، شیراز 2.8 میلیون لیتر، اهواز 1.1 میلیون لیتر، تبریز یک میلیون لیتر، مشهد 2.8 میلیون لیتر و اراک 400 میلیون لیتر است.»

به گفته امیری، در گزارش وزارت نفت آمده بود که مابقی بنزین عرضه شده معمولی است، البته برخی شاخص‌های آن مطابق با استاندارد یورو4 ارتقا یافته است. این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: «سازمان ملی استاندارد نیز با وجود ساخت آزمایشگاه در بندرعباس گزارشی از کیفیت بنزین وارداتی ارایه نداد. بر این اساس قرار شد این سازمان گزارشی را از کیفیت بنزین تولید داخلی و وارداتی به‌صورت مکتوب به کمیسیون انرژی ارسال کند.»

منبع : روزنامه حمایت

مطالب مرتبط

نسبت وصیت و ارث در فقه اسلام

نام نویسنده
نسبت وصیت و ارث در فقه اسلام

نسبت وصیت و ارث در فقه اسلام

ادامه مطلب ...

وصیت در فقه شعیه

نام نویسنده
وصیت در فقه شعیه

وصیت در فقه شعیه

ادامه مطلب ...

اعتبار وصیت بیش از یک‌سوم، منوط به رضایت وراث است

نام نویسنده
اعتبار وصیت بیش از یک‌سوم، منوط به رضایت وراث است

اعتبار وصیت بیش از یک‌سوم، منوط به رضایت وراث است

ادامه مطلب ...

مشهور فقها توارث را در نکاح موقت جاری نمی دانند

نام نویسنده
مشهور فقها توارث را در نکاح موقت جاری نمی دانند

طبق قاعده زمانی که فردی فوت می‌کند، نزدیکان وی از او ارث می‌برند، قواعد ارث از جمله مسایل شایع روز به شمار می‌آید. به این علت قانون‌گذار توجه شایانی به این مباحث داشته است. در این خصوص گفت‌وگویی را با دکتر پرویز نوین، عضو هیات علمی دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری ترتیب داده‌ایم.

ادامه مطلب ...
مشاهده کلیه مطالب مرتبط
0 دیدگاه

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

18 - چهار =