×

نخستین عکس از خود یا سلفی تاریخ را چه کسی گرفته بود؟

نخستین عکس از خود یا سلفی تاریخ را چه کسی گرفته بود؟

در 19 نوامبر امسال، یعنی همین چند روز قبل، واژه‌نامه آکسفورد، واژه selfie را واژه سال معرفی کرد وقتی عکسی از خودش عکس بگیرد و در اینترنت به اشتراک بگذارد، به عکس و کار انجام شده، «سلفی» گفته می‌شود

نخستین-عکس-از-خود-یا-سلفی-تاریخ-را-چه-کسی-گرفته-بود؟

در 19 نوامبر امسال، یعنی همین چند روز قبل، واژه‌نامه آکسفورد، واژه selfie را واژه سال معرفی کرد. وقتی عکسی از خودش عکس بگیرد و در اینترنت به اشتراک بگذارد، به عکس و کار انجام شده، «سلفی» گفته می‌شود.

خود واژه «سلفی» نخستین بار در سال 2002 ابداع شد، در آن زمان یک مرد استرالیایی بعد از یک بدمستی، عکسی از خود در اینترنت منتشر کرد و از واژه سلفی استفاده کرد، اما موج محبوبیت جدید سلفی را عمدتا اینستاگرام با هشتگ سلفی، سبب شده است.

در اینستاگرام جستجوی هشتگ سلفی، بیشتر از 58 میلیون نتیجه در بر دارد، جالب است که بیشتر سلفیها را خانم‌ها می‌گیرند!

اما جالب است بدانید که نخستین عکس از خود تاریخ را یک شیمی‌دان جوان مقیم فیلادلفیا در سال 1839 گرفت، اسم این مرد جوان رابرت کورنلیوس بود، در آن زمان تجهیرات عکاسی مثل حالا نبود و مسلما کسی نمی‌توانست به گرفتن گوشی هوشمند به سمت خودش، به آسانی عکسی از خود بگیرد، به همین خاطر او به سرعت پوشش لنز را برداشت و به سرعت در مقابل دوربین عکاسی قرار گرفت، یک دقیقه‌ای در مقابل دوربین ایستاد، تا عکسش رو نگاتیو  ثبت شود.

منبع : پزشک

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.