×

در صورت تصویب نهایی، قانون حذف کنکور لغو می‌شود

در صورت تصویب نهایی، قانون حذف کنکور لغو می‌شود

رییس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه شب گذشته این کمیته با مسئولان مربوطه، گفت براساس تصمیم این جلسه حذف کنکور که مربوط به قانون سال 86 بود لغو شد

در-صورت-تصویب-نهایی،-قانون-حذف-کنکور-لغو-می‌شود وکیل 

رییس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه شب گذشته این کمیته با مسئولان مربوطه، گفت: براساس تصمیم این جلسه حذف کنکور که مربوط به قانون سال 86 بود لغو شد.

رضا صابری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار داشت: البته این موضوع مراحلی دارد که باید طی شود در واقع تصمیم‌گیری اصلی بر عهده مجلس است و این قانون مصوبه بوده است.

وی تصریح کرد: البته جلساتی که کمیته آموزش عالی با وزارتخانه‌های متولی از جمله وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و مرکز پژوهش‌های مجلس داشته است گفته شد شرایط لازم برای اینکه کنکور حذف شود مساعد نیست.

رییس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در بررسی‌های کارشناسی در برخی رشته‌ها رقابت از بین رفته اما در برخی رشته‌هایی که رقابتی هستند مشخص شده که نوع نمراتی که در سامانه آموزش و پرورش وجود دارد، کامل نیست و از آنجایی که دامنه پراکندگی آنقدر زیاد نیست که بتوان از بین آنها افراد را تفکیک کرد، به این نتیجه رسیدیم که باید شکل کنکور را از پر استرس و حجیم بودن خارج کرده و سابقه تحصیلی افراد را در آن لحاظ کنیم.

صابری با بیان اینکه اکنون طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دستور کار این کمیته قرار دارد، گفت: اگر این طرح به تصویب مجلس برسد می‌تواند جایگزین قانون قبلی شود. البته یکی از متغیرهای طرح جدید نیز همچنان سابقه تحصیلی افراد و نیز برگزاری آزمون عمومی و اختصاصی است.

وی افزود: در واقع بیش از 50 درصد رشته محل‌ها که شامل پانزده هزار رشته محل می‌شود را قصد داریم به سمتی هدایت کنیم که کنکور اختصاصی نداشته و سابقه تحصیلی افراد و آزمون عمومی را در بر بگیرد

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.