×

وزیر دادگستری توضیح داد، مجلس قانع شد

وزیر دادگستری توضیح داد، مجلس قانع شد

مرتضی بختیاری وزیر دادگستری گفت 48 پرونده گران فروشی خودرو از سوی سازمان حمایت به سازمان تعزیرات حکومتی به ارزش 2272 میلیارد ریال ارسال شده که در سازمان تعزیرات در مرحله‌ی رسیدگی است

وزیر-دادگستری-توضیح-داد،-مجلس-قانع-شد وکیل 

مرتضی بختیاری وزیر دادگستری گفت: 48 پرونده گران فروشی خودرو از سوی سازمان حمایت به سازمان تعزیرات حکومتی به ارزش 2272 میلیارد ریال ارسال شده که در سازمان تعزیرات در مرحله‌ی رسیدگی است.

به گزارش رساله حقوق به نقل از باشگاه خبرنگاران در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) سؤال نادر قاضی پور نماینده ارومیه از سید مرتضی بختیاری وزیر دادگستری در رابطه با عدم برخورد سازمان تعزیرات حکومتی با افزایش بی رویه قیمت خودرو، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در سوال خود از وزیر دادگستری پرسیده بود که چرا تعزیرات حکومتی با افزایش بی‌رویه قیمت خودرو برخورد نکرده است و گفت: طی 48 ساعت گذشته قیمت کامیون بین 50 تا 60 میلیون تومان افزایش یافته است اگر از روز اول با پدیده گرانفروشی خودرو برخورد می‌کردید امروز این اتفاق برای خودروهای داخلی نمی‌افتاد.

وی افزود: چرا توضیحی درباره‌ی واردات 31 هزار و 966 خودرو خارجی وارد شده و این که این کار توسط چه افرادی انجام شده و مجوز واردات توسط کدام دستگاه صادر شده، نمی‌دهید و اصلا چرا نسبت به بی‌ارزش شدن پول ملی واکنشی نشان نمی‌دهید!

مرتضی بختیاری وزیر دادگستری نیز در پاسخ به وی گفت: 48 پرونده گران فروشی خودرو از سوی سازمان حمایت به سازمان تعزیرات حکومتی به ارزش 2272 میلیارد ریال ارسال شده که در سازمان تعزیرات در مرحله‌ی رسیدگی است.

وی افزود: معتقدیم مردم زیر بار فشار اقتصادی و گران فروشی قرار دارند و لذا تکلیف می‌دانیم به این وضعیت رسیدگی کنیم، از این رو گزارش‌های بازرسی‌های تطبیقی سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده تهیه شده است.

وی افزود: همه پرونده‌هایی که از سوی سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است را بررسی کرده و در این ارتباط با کسی مماشات نخواهیم داشت.

این سؤال قبلا در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بررسی شده بود اما به دلیل عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ‌های وزیر، این سؤال برای بررسی بیشتر به صحن علنی موکول شد.

پس از توضیحات وزیر دادگستری نادر قاضی‌پور از پاسخ‌های وی قانع نشد از این رو ابوترابی رئیس جلسه پاسخ‌های وزیر را به رای نمایندگان گذاشت که 121 نماینده از 231 نماینده حاضر در جلسه پاسخ‌های مرتض بختیاری را قانع کننده دانستند.

منبع رساله حقوق

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.