×

اعضای خانواده موفق بال یکدیگر هستند

اعضای خانواده موفق بال یکدیگر هستند

کارشناس خانواده گفت یکی از نشانه های خانواده موفق این است که اعضای آن به منزله بال و نه وبال یکدیگر هستند و بر ویژگی روانی و شخصیتی هم آشنایی دارند

اعضای-خانواده-موفق-بال-یکدیگر-هستند وکیل 

 کارشناس خانواده گفت: یکی از نشانه های خانواده موفق این است که اعضای آن به منزله بال و نه وبال یکدیگر هستند و بر ویژگی روانی و شخصیتی هم آشنایی دارند.

بررسی نقش سلامت جنسی در خانواده های ایرانی - شبکه های نوین ارتباطی ، عامل فصل یا وصل خانواده ها - ابراز احساسات ، مساله خانواده ایرانی - خانواده و قانون حمایت خانواده 

حسین علیزاده(کوزه کنان) روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: بسیاری از والدین می پرسند چگونه می توانیم فرزندانی موفق تربیت کنیم و راهکارهای آن چیست، باید گفت، خانواده موفق علامت و نشانه هایی دارد، شرایط برای فرزندان در این خانواده بگونه ای است که باعث رشد و شکوفایی آنها می شود.

وی ادامه داد: در خانواده های موفق، به دانایی فرزندان حرمت و احترام قائل شده و اعضای آن برای یکدیگر شنونده خوبی هستند، هر چند میان زن و مرد احترام متقابل وجود دارد.

این کارشناس خانواده افزود: در خانواده های موفق میان اعضای خانواده ارتباط عاطفی و روانی وجود دارد، برای موفقیت یکدیگر تلاش می شود و والدین در کنار و همراه فرزندان هستند نه در مقابل آنها، یعنی فرزندان درباره والدین به یک ایمنی روانی رسیده اند.

ناهنجاری های بنیان خانواده در صدر دعاوی کشور - زن ، اشتغال و خانواده - راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده در خرداد ماه 

وی تصریح کرد: سختگیری های متعادل در خانواده های موفق دیده می شود و این نوع سختگیری برای کنترل هیجانات و رفتارها مناسب است، زیرا این نوع رفتار یک شخصیت متعادل را پرورش می دهد.

به گفته علیزاده، این خانواده ها کاری می کنند که فرزندان در خانه احساس خود ارزشمندی کنند و هرگز خود را یک فرد غیرمفید و بی کفایت ندانند.

وی با بیان اینکه خانواده موفق برای همدیگر بال هستند نه وبال، گفت: این خانواده اوقاتی را برای با هم بودن اختصاص می دهند، زمانی زن و شوهر با هم هستند، گاهی همه اعضای خانواده و گاهی نیز این افراد با دیگران و خارج از خانواده با یکدیگر هستند.

این کارشناس مسایل خانواده، نشاط و شادی را یکی دیگر از نشانه های خانواده موفق دانست و افزود: باید اعضای خانواده یکدیگر را بخندانند، برای خوشبخت کردن خود کتاب بخوانند و از سخنرانی های مفید بهره ببرند، زیرا افزایش دانایی باعث شناخت بیشتر می شود.

به گفته علیزاده، خانواده موفق خوش مشرب است، خوبی ها را برای همه می خواهد و خداوند هم رحمت خود را شامل آنها می کند، بنابراین این خانواده شایسته موفقیت و سربلندی است.

 

** استواری خانواده موفق بر سه اصل

علیزاده، استواری خانواده موفق را بر اساس سه اصل «عبرت از گذشته»، « امیدواری به آینده» و «استفاده از زمان حال» دانست و ادامه داد: در این خانواده به علاقه فرزندان توجه می شود و این علاقه همراه با هوش متوسط پرورش می یابد هر چند علاقه هرگز تحمیلی نیست.

وی افزود: در خانواده موفق افراد با ویژگی های روانی و شخصیتی یکدیگر آشنایی دارند و حساسیت ها را می شناسند، توهین به افکار و آرزوهای فرزندان در این خانواده جایی ندارد و به هوش آنها توهین نمی شود.

قانون حمایت از خانواده مصوب 1 اسفند 1391 -  آیین نامه اجرایی قانون حمایت خانواده - نوآوری های قانون حمایت خانواده 

مدرس مهارت های زندگی خاطر نشان کرد: این خانواده در برخورد با نمره های فرزندان خود مساله مدار است نه هیجان مدار، یعنی اگر فرزند نمره ای پایین گرفت، بدنبال علت می گردند تا آن را رفع کنند.

وی گفت: در خانواده موفق به جای اینکه از مشکل پیش آمده فرار کنند، به بهبود موقعیت می پردازند و هرگز از پچ پچ مردم نگران نمی شوند زیرا کارهای خود را بر اساس حرف مردم انجام نمی دهند.

به گفته علیزاده، این خانواده ها به «نه گفتن» فرزندان خود احترام قائل هستند و از انتقاد آنها نگران نمی شوند زیرا تحمل انتقاد فرزندان اعضای خانواده را پخته تر می کند و جرات آنها را نیز پرورش می دهد.

این کارشناس خانواده به خانواده ها توصیه کرد در انتخاب دوستان فرزندان خود دقت کنند و آنها را در این مورد راهنمایی کنند زیرا با داشتن دوست ناباب هرگز موفقیتی حاصل نمی شود.

وی همچنین بر سختگیری متعادل خانواده ها بر فرزندان تاکید کرد و گفت: این نوع سخت گیری همراه با عشق و علاقه یک شخصیت متعادل را پرورش می دهد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.