×

مهریه هم دادنی و هم گرفتنی است

مهریه هم دادنی و هم گرفتنی است

معاون ستاد دیه کشور، برگزاری جشن طلاق را یک فاجعه دانست و گفت برگزاری جشن طلاق زیبنده جامعه اسلامی ما نیست و اینکه منفورترین حلال خدا را جشن بگیریم زنگ خطری است

مهریه-هم-دادنی-و-هم-گرفتنی-است وکیل 

معاون ستاد دیه کشور، برگزاری جشن طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) را یک فاجعه دانست و گفت: برگزاری جشن طلاق زیبنده جامعه اسلامی ما نیست و اینکه منفورترین حلال خدا را جشن بگیریم زنگ خطری است.

 اعطای وکالت در طلاق - ضرورت آگاهی زنان از وکالت در طلاق -  منتفی شدن حق طلاق زوجه در صورت عدم تمکین - شکوائیه به دلیل ثبت نکردن واقعه طلاق  - همه چیز درباره طلاق توافقی -  طلاق توافقی ، چرا و چگونه ؟ - همه چیز درباره طلاق توافقی - فرق طلاق توافقی با طلاق خلع و مبارات چیست ؟ -  حقوق فرزندان طلاق - طلاق ، اقسام طلاق و شرایط درخواست طلاق برای زنان - طلاق توافقی ، مراحل و شرایط وقوع آن چگونه است ؟ 

محمدعلی ساری ، در مورد راهکارهای کاهش ورود زندانیان جرائم غیرعمد به زندان اظهار کرد: ستاد دیه در چهار محور بدهکاران چک، بدهکاران دیه ناشی از تصادفات و حوادث کار، مهریه ( مقالات مرتبط با مهریه - سوالات مرتبط با مهریه ) و نفقه به زندانیان بی‌بضاعت کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه عامل انسانی در رانندگی موجب 70 درصد حوادث بوده و 30 درصد هم جاده و خودرو مقصر محسوب می‌شوند، افزود: عامل فرهنگی و عدم رعایت قوانین و مقررات نیز موجب بروز حوادث در این حوزه می‌شود که بسیاری را گرفتار زندان کرده است.

وکالت زوجه در طلاق و تفویض حق طلاق به او - اثبات تاریخ وقوع طلاق و رجوع با شهادت شهود مانع قانونی ندارد - عدم ثبت واقعه ازدواج و طلاق و رجوع -  ازدواج دوم زوج و حق طلاق برای زن - طلاق خلع چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ -  ماهیت طلاق های به حکم دادگاه - طلاق در کانادا - طلاق در سایر ادیان 

ساری ادامه داد: بیش از 1000 نقطه حادثه‌خیز در سطح جاده‌های کشور وجود دارند و طبیعی است هر چه جاده‌ها مطلوب‌تر باشد تصادفات و حوادث ناشی از آن کاهش پیدا می‌کند و از ورود زندانیان این حوزه جلوگیری می‌شود.

معاون ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه اگر فرهنگ درست رانندگی کردن را در جامعه نهادینه کنیم 70 درصد تلفات و مشکلات رانندگی حل کاهش پیدا می‌کند و زندان هم شاهد زندانی تصادفات نخواهد بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه شورای عالی ترافیک مصوبات را عملیاتی نمی‌کند.

وی اضافه کرد: برای فرهنگ‌سازی درست رانندگی کردن نیازمند ورود سازمان‌های مردم‌نهاد هستیم.

ساری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و تعیین مهریه منطقی بسیار ضروری است، تصریح کرد: با تحقیقاتی که از افرادی که به دلیل بدهی مهریه و نفقه در زندان هستند به‌عمل‌آمده خانواده‌ها در تعیین مهریه سنگین بسیار تأثیرگذار بوده‌اند.

معاون اجرایی ستاد دیه کشور با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 831 نفر زندانی مهریه داریم، ادامه داد: پس نتیجه می‌گیرم "مهریه ( مقالات مرتبط با مهریه - سوالات مرتبط با مهریه ) هم دادنی و هم گرفتنی" است و این جمله که مهریه را کی داده کی گرفته اصلاً درست نیست.

وی از سیر صعودی طلاق ابزار نگرانی کرد و گفت: در مراسمات ازدواج ضروری است که بزرگان از مهریه به اندازه تاریخ تولد خودداری کنند.

کسر نفقه از حقوق زوج برای زوجه ، پرداخت قیمت سکه های مهریه با نرخ روز - مهریه را هم دادند هم گرفتند - راه حل هایی برای طلاق و مهریه - مهریه یا حکم جلب شوهر ؟ - میزان مهریه در صورت فوت زوج یا زوجه در دوران نامزدی - عندالمطالبه یا عندالاستطاعه ، کدام به نفع من است ؟ - مهریه عندالاستطاعه - بررسی شرایط عندالاستطاعه در مهریه - عندالاستطاعه بودن مهریه به جامعه تحمیل شد -  تقویم مهریه به نرخ روز - راهکار ثبت اموال غیرمنقول به عنوان مهریه 

ساری جشن طلاق را یک فاجعه دانست و تصریح کرد: متأسفانه در برخی جاها مشاهده می‌شود جشن طلاق برگزار می‌شود که این زیبنده جامعه اسلامی ما نیست و اینکه منفورترین حلال خدا را جشن می‌گیرند زنگ خطری است.

معاون ستاد دیه کشور چشم‌وهم‌چشمی را از علت‌های مهم طلاق دانست و خاطرنشان کرد: گاهی اوقات زوجه به دلیل چشم وهم‌چشمی هزینه‌های زیادی می‌کند و زوج هم قادر به تأمین این هزینه‌های بیهوده نیست و در نتیجه زمینه ایجاد اختلاف شروع و منجر به طلاق می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمارها ظرف دو سال گذشته 16 درصد طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) افزایش پیدا کرده و فشارهای اقتصادی تاثیر زیادی در شکل‌گیری طلاق دارد، تصریح کرد: بهره‌گیری از دستورات و فرهنگ اسلامی بسیاری از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه ما را حل می‌کند.

ساری با انتقاد از به فراموشی سپرده شدن فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: کلید حل مشکلات اجتماعی و اخلاقی جامعه ما توجه به این امر مهم است که متاسفانه به فراموشی سپرده‌ شده است.

نکاتی در رابطه با مهریه - دادخواست کاهش اقساط مهریه - تعدیل اقساط مهریه -  شرایط پذیرش اعسار از پرداخت مهریه - مهریه های نامتعارف - راهکارهای دریافت مهریه و اثبات اجرت المثل - دعوای متقابل در مطالبه مهریه - راهکار کاهش زندانیان مهریه - انواع مهریه - چگونگی وصول مهریه از طریق اجرای ثبت و اعسار شوهر - نظریه های مشورتی در رابطه با مهریه 110 سکه 

معاون اجرایی ستاد دیه کشور با بیان اینکه قانون چک باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد، افزود: نباید به‌راحتی مدارکی مانند دسته‌چک را در اختیار افراد قرار داد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.