×

افتتاح دوازدهمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان کهگیلویه و بویراحمد

افتتاح دوازدهمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان کهگیلویه و بویراحمد

دوازدهمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان کهگیلویه و بویراحمد طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری، جمعی از معاونان و مدیران دیوان، دکتر جمادی، رئیس‌کل دادگستری و همچنین جمعی از مسوولان و مدیران قضائی و اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

افتتاح-دوازدهمین-دفتر-نمایندگی-دیوان-عدالت-اداری-در-استان-کهگیلویه-و-بویراحمد

رئیس دیوان عدالت اداری در مراسم افتتاح دوازدهمین دفتر نمایندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد: محور عمل همگی باید قانون باشد

دوازدهمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان کهگیلویه و بویراحمد طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری، جمعی از معاونان و مدیران دیوان، دکتر جمادی، رئیس‌کل دادگستری و همچنین جمعی از مسوولان و مدیران قضائی و اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری در مراسم افتتاح این دفتر، حجت الاسلام والمسلمین منتظری اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی دفاتر نمایندگی در استان‌ها، امکان دسترسی آسان مردم به این مرجع قضائی فراهم شود.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: مفتخریم که به عنوان یکی از نهادهای دستگاه قضائی به منظور فراهم آوردن تسهیل دسترسی به خدمات قضائی، دوازدهمین دفتر نمایندگی دیوان را در استان کهگیلویه و بویراحمد که نسبت به تهران یعنی تهران فاصله قابل توجهی دارد، افتتاح می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم مجموعه شکایات مردم از دستگاه‌های اجرایی اعم از دستگاه‌های دولتی یا دستگاه‌هایی که مرتبط با خدمات عمومی به مردم هستند، به حداقل برسد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به اینکه با افتتاح این دفاتر دیگر ضرروتی به مراجعه مردم برای طرح شکایت در تهران نیست، اظهار داشت: همان کاری که با مراجعه مردم به دیوان عدالت اداری  در تهران انجام می‌شد، در دفاتر نمایندگی انجام‌پذیر است.

وی ضمن تقدیر از همکاری مسولان اجرایی و دادگستری استان در فراهم آوردن مقدمات راه‌اندازی این دفتر گفت: امیدوارم مجموعه این خدمات قضائی بتواند رضایت همشهریان و شهروندان عزیز استان کهگیلویه و بویراحمد را فراهم کند.

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: میزان رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی به عملکرد و  التزام آنان به اجرای قانون باز می‌گردد و هر دستگاهی که در وظایف و ماموریت‌های محوله التزام بیشتری به اجرای قانون داشته باشد، مردم از آن راضی‌ترند. در مقابل اگر دستگاهی نیز التزام لازم را به اجرای قانون نداشته باشد و تخلف قانونی انجام دهد، برای مردم ایجاد نارضایتی می‌کند. لذا تقاضای ما این است که دستگاه‌ها ملتزم به اجرای قانون باشند تا شکایت از آنان کاهش یابد.

وی تصریح کرد: اگرچه مردم شاهد خدمات فراوان دستگاه‌های اجرایی هستند اما در نظام جمهوری اسلامی انتظار این است که نارضایتی مردم از عملکردها به حداقل برسد و ما تا رسیدن به مرحله مطلوب مورد نظر فاصله زیادی داریم. به عبارت دیگر در بخش‌های مختلف مسوولان ما باید صادقانه‌تر و قانونمندتر رفتار کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: اگر قانون محور باشد، مردم از ما راضی خواهند بود و علت نارضایتی از برخی دستگاه‌های اجرایی و شکایت آنان نیز همین تخطی از قانون است.

وی با اشاره به اینکه میزان شکایت از دستگاه‌ها در دیوان عدالت اداری می‌تواند شاخصی برای مسوولان و مجریان به منظور سنجش عملکردشان باشد، ادامه داد: لازم است مسوولان برای این شاخص اهمیت قائل شوند. متاسفانه این شاخص اوضاع سلامت اداری را در کشور خوب نشان نمی‌دهد یعنی در نظام اسلامی اوضاع باید بهتر از این باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: اولا هر مدیری باید در حوزه مدیریتی خود به آسیب‌شناسی پرداخته، زیر مجموعه خود را نیز رصد کند. ثانیا به رفع آسیب‌ها، ضعف‌ها، اشکالات و نواقص کمر بندد و اجازه ندهد زیر مجموعه ولو اندک، تخلف قانونی و انحراف از آن داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر مردم بدانند در اداره امور، قانون درست اجرا می‌شود، تسلیم خواهند بود.

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین به ضرورت توجه بیشتر دستگاه‌های اداری برای تعامل با دیوان عدالت اداری پرداخت و گفت: ما برای هرگونه تعامل با دستگاه‌های اجرایی به منظور کاهش آمار شکایت از دستگاه‌ها آمادگی داریم و از دستگاه‌های اجرایی نیز می‌خواهیم که این ارتباط افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا بخش‌های حقوقی خود را تقویت کرده و آنان را مکلف کنند تا در تهیه و ارایه لوایح و پاسخ مستدل و قانونی به شکایات اقدام کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ضروری است وقتی از سوی دیوان عدالت اداری لایحه شاکی برای دستگاه‌ها ارسال می‌شود، به آن اهمیت داده و در ظرف مهلت قانونی پاسخ دهند.

پس از اظهارات حجت الاسلام و المسلمین منتظری، با ثبت اولین دادخواست و صدور رسید برای متقاضی، هفتمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.