×

برگزاری همایش بین المللی استقلال حرفه وکالت 4 مرداد ماه

برگزاری همایش بین المللی استقلال حرفه وکالت 4 مرداد ماه

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری از برگزاری همایش بین المللی استقلال حرفه وکالت در 4 مرداد ماه خبر داد و گفت کشور ترکیه دارای 160 هزار وکیل است و قدمت دیرینه در خصوص سنت وکالت دارد

برگزاری-همایش-بین-المللی-استقلال-حرفه-وکالت-4-مرداد-ماه وکیل 

 رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری از برگزاری همایش بین المللی استقلال حرفه وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) در 4 مرداد ماه خبر داد و گفت: کشور ترکیه دارای 160 هزار وکیل است و قدمت دیرینه در خصوص سنت وکالت دارد.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ 

بهمن کشاورز در نشست مطبوعاتی خود (استقلال حرفه وکالت) با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه همایش بین المللی یک روزه استقلال حرفه وکالت و کانون وکلای دادگستری از منظر بین المللی 4 مرداد ماه امسال در برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار داشت: این همایش از 8 صبح تا 7 بعدازظهر خواهد بود و ما بر صدد آمدیم تا یک بار مسئله استقلال وکالت در جوامع بین المللی را مطرح و مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم از اظهار نظرهای متخصصان در این امر استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: رؤسای چند اتحادیه مهم وکلا در همایش مذکور حضور دارند و همچنین رئیس وکلای ترکیه، آلمان، اتریش، فرانسه و هلند در این همایش حضور داشته و جزو کشورهایی هستند که از نظر اقتدار تجاری و سیایس به مراتب مختلف اهمیت خاصی دارند و پدیده وکالت در این کشورها قدمت دیرینه دارد.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری با اشاره به اینکه رؤسای سه کانون از کشور ترکیه(رئیس کانون وکلای آنکارا، استانبول و ازمیر) در این همایش حضور دارند، گفت: سنت وکالت در کشور ترکیه دیرینه و قدمت آن بیشتر از کشور ایران است که اکنون 160 هزار وکیل در ترکیه وجود دارد.

کشاورز عنوان کرد: افرادی از IBA یا کانون‌های بین المللی وکلا (نهاد فراگیر بین المللی وکلا)، مدیر اجرایی IBA ، رئیس کمیسیون مربوطه به کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر دنیا که مأمور پیگیری استقلال امر وکالت هستند در این همایش حضور دارند. همچنین رئیس کمیسیون حقوق بشر IBA و نایب رئیس کمیسیون حقوق مدنی وکلا به عنوان سخنران در این همایش حاضر خواهند شد.

وی ادامه داد: ما سعی داریم همه ابعاد بین المللی استقلال وکالت و کانون وکلا را در این همایش مورد بررسی قرار دهیم که باید بگویم ما سابقه بررسی استقلال وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) را در سال‌های 84 و 85 داشتیم و در فرصت کوتاه توانستیم در مورد استقلال وکالت در 29 کشور مختلف نظرسنجی انجام دهیم که در نهایت نتایج این بود که دیدگاه‌ها در مورد استقلال حرفه وکالت در کشورهای دیگر منطبق با آن چیزی است که ما در کانون‌های وکلای خود داریم.

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری بیان کرد: طی نظرسنجی مشخص شد که در 29 کشور دیگر صدور پروانه وکالت و ابطال و ومجازات بر عهده کانون‌های وکلا است و ما امیدواریم طبق تغییراتی که در لایحه جامعه وکالت صورت گیرد استقلال حرفه وکالت عمیق‌تر شود.

کشاورز با اشاره به مذاکرات کشورمان با گروه 1+5 گفت: اکنون در موقعیت خاصی هستیم و امیدواریم کار مذاکره با این گروه مطلوب و به سامان برسد و ما شاهد نتیجه مثبت باشیم.

وی با بیان اینکه زمانی که مذاکرات با گروه 1+5 با موفقیت به پایان رسد، موضوع سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور مطرح می شود که در این صورت مراودات ایرانیان با خارج از کشور نیازمند اقدامات حقوقی بوده و نقش وکلا در این میان پر رنگ خواهد بود، ادامه داد: چنانچه مذاکرات به نتیجه نیز نرسد، لازم است تا مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران توسط نهادی مورد قبول همگان مانند کانون‌های وکلا در مجامع جهانی مطرح شود که در این صورت نیز یک نهاد مستقل دفاعی صحبت‌هایش بهتر از مراجع دولتی نتیجه‌بخش خواهد بود.

مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز - خواسته الزام به استرداد پروانه های وکالت 

کشاورز در خصوص ادغام مرکز مشاوران قوه قضائیه و کانون‌های وکلای دادگستری اظهار داشت: ما هیچ مخالفتی با موضوع اقدام مرکز مشاوران با کانون‌های وکلا نداریم بلکه ایراد ما بر قانونی است که باعث ایجاد این مرکز شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تغییراتی که در قانون برای اختیارات وزارت دادگستری دیده می‌شود بتوانیم در مواردی از قانون از مسئولی پاسخ بخواهیم چرا که اکنون اقدامات قوه قضائیه به هیچ وجه نمی‌تواند از سوی ما مورد سوال قرار گیرد و کسی پاسخگو باشد.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری اظهار داشت: در خصوص تغییر در آزمون وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) باید بگویم در زمینه تعداد وکلا و پذیرفته‌شدگان تغییری صورت نمی‌گیرد و منابع و نحوه آزمون وکالت به همان شکل سابق خواهد بود.

کشاورز در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به اجرا شدن قانون آئین دادرسی کیفری جدید از اول تیرماه تا کنون آیا لیستی از وکلا منتشر شده است یا خیر، گفت: در این خصوص بی اطلاع هستم ولی این موضوع مدنظر است که  آیا اکنون این متهمان می‌توانند درخواست وکیل داشته باشند یا خیر.

وی در خصوص وامهای با بهره زیاد از صندوق بازنشستگی و صندوق حمایت از وکلای کانون، افزود: وکیل حقوق‌بگیر هیچ جا نیست و خودش به صندوق حمایت پول پرداخت می‌کند و این وام‌ها از پول خود وکلا به افراد ارائه می‌شود.بنابراین صندوق بازنشستگی نیز 4 درصد این حق بازنشستگی را کانون از طریق 1.25 درصد مالیات و حق عضویت پرداخت شده وکلا می‌پردازد که به علت سنگین بودن رقم در تهیه آن نیز مشکل دارد.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری عنوان کرد: افتخار کانون وکلا این است که دیناری از صندوق دولت دریافت نمی‌کند ؛ از 10 سال پیش موضوع پرداخت حق‌الوکاله وکلای معاضدتی و تسخیری در بودجه مطرح شد که هنوز در این زمینه دیناری به کانون‌های وکلا پرداخت نشده است.

کشاورز بیان کرد: بسیاری از جوانان ما در شغل وکالت دوام نیاورند و پس از 6 سال به علت مشکلات مالی این حرفه را رها کنند اما اتحادیه و کانون‌ها تلاش می‌کنند در رابطه با حقوق فردی و اجتماعی از وکلا دفاع کنند و ما امیدواریم وضعیت آنها بهبود یابد.

وی ادامه داد: شغل وکالت به این شکل است که افراد بعد از مدتی در آن دوام نمی‌آورند و به دلیل کمبود کار آن را رها کرده و به دنبال کار دیگری می‌روند بنابراین ما نیز امکان حمایت مالی از وکلا را نداشته و حتی در خصوص پرداخت وام‌ها به دلیل اینکه به تمام وکلا نمی‌توان ارائه داد کم لطفی‌هایی صورت گرفته است.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.