×

صدور 26 هزار سند کاداستر در ثبت اسناد

صدور 26 هزار سند کاداستر در ثبت اسناد

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویر احمد گفت 26 هزار سند کاداستر در ثبت اسناد کهگیلویه و بویر احمد صادر شده است

صدور-26-هزار-سند-کاداستر-در-ثبت-اسناد

 مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: 26 هزار سند کاداستر در ثبت اسناد کهگیلویه و بویر احمد صادر شده است.

تعریف کاداستر - سازوکارهای اجرای کاداستر - دست نویس شدن اسناد با طرح کاداستر پایان می یابد - اعلام آمادگی سازمان ثبت اسناد برای تثبیت مالکیت منابع طبیعی 

سعید محوری در گفت و گو با «حمایت» با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویر احمد  58 دفترخانه اسناد رسمی فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: الکترونیکی شدن سامانه های ثبت اسناد در این استان یکی از مهمترین برنامه سازمان ثبت اسناد است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در صورت  الکترونیکی شدن سامانه های ثبتی سرعت خدمات رسانی به مردم نیز افزایش می یابد، بیان کرد: سامانه های الکترونیکی در حال حاضر برای ازداوج و طلاق، ثبت آنی، ثبت املاک فاقد سند، ثبت اجرا در سال 92 و سامانه بخشنامه های ثبتی، اوراق بهاردار اجرا شده است.

استخدام در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور - از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ،  پورتال شناسه ملی اشخاص حقوقی راه اندازی شد 

این مقام مسئول تصریح کرد: سامانه الکترونیکی در ثبت شرکت ها در سال 93 و سامانه اخذ اثر انگشت دفاتر اسناد رسمی در سال جاری به صورت آزمایشی در حال اجراست که نقش مهمی در فرآیند عملیات ثبتی و سهولت در انجام کارها و کاهش هزینه های مردم داشته است.

 اخذ امضای الکترونیکی در دفاتر ثبت اسناد

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویر احمد درباره سامانه اخذ اثر انگشت یا امضای الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی نیز خاطرنشان کرد: سامانه امضای الکترونیکی در سال جاری به بهره برداری می رسد که این اقدام در راستای کاهش جعل هویت صورت می گیرد. این مقام مسئول در سازمان ثبت اسناد در ادامه گفت: در حال حاضر در کل استان 58 دفترخانه فعالیت دارد که به طور میانگین هر دفتر 5 مرتبه در سال گذشته مورد بازرسی قرار گرفته است، البته بازرسی های حضوری در این حوزه به دلیل عملیاتی شدن فرآیند ثبت آنی و نظارت بر دفاتر به صورت متمرکز کاهش یافته است.

 صدور 26 هزار سند کاداستر

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان  کهگیلویه و بویر احمد درباره صدور اسناد مالکیت کاداستر نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته  26 هزار و 326 جلد سند کاداستر صادر شده است که نسبت به سال 92 افزایش چشمگیری داشته است که این افزایش با توجه به اجرایی شدن قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند، قانون ساماندهی روستایی و فراخوان صورت گرفته برای تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری انجام شده است. محوری با اشاره به قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند، اظهار کرد: از 138هزار فقره پرونده تشکیل شده در استان کهگیلویه و بویر احمد بیش از 4 هزار فقره منجر به صدور رای شده است البته  بیشترین پرونده باقی مانده مربوط به شهرستان یاسوج است.

ایجاد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور - گام بلند سازمان ثبت در جلوگیری از موقوفه خواری 

 درآمد بیش از 3 میلیارد تومان سازمان ثبت

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه سازمان های ثبت می توانند در گروه سازمان های درآمدزا قرار گیرند، افزود: در سال گذشته سازمان ثبت اسناد  استان کهگیلویه و بویر احمد حدود 3و نیم میلیارد تومان درآمد داشته است که 10 درصد این درآمدها مازاد بود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 642 شرکت در استان به ثبت رسیده است که این روند طی یک سال گذشته صورت گرفت بر این اساس رتبه 25 را از نظر ثبت شرکت ها در کشور داریم.

سازمان ثبت اسناد و املاک در مسیر پیشرفت پیشگام بوده است  

محوری عملیاتی شدن سامانه ثبت شرکت ها به صورت متمرکز را از جمله اقدامات موثر سازمانثبت اسناد و املاک استان درسال گذشته برای جلوگیری از ثبت شرکت های سوری عنوان کرد  و توضیح داد: از مردم استان کهگیلویه و بویر احمد  درخواست داریم تا از مراجعه به دفاتر خدماتی تحت عنوان « ثبت شرکت» خودداری کنند و  با مراجعه به سامانه www.sherkat.ir هر نوع عملیات ثبتی را با توجه به راهنمایی موجود به انجام برسانند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.