×

در راهنمایی فنی و اجرایی مراکز مشاوره طلاق اختلافات در 6 علت اصلی تفکیک می شود

در راهنمایی فنی و اجرایی مراکز مشاوره طلاق اختلافات در 6 علت اصلی تفکیک می شود

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع‌رسانی گفت در راهنمای فنی و اجرایی مراکز مشاوره طلاق اختلافات در 6 علت اصلی تفکیک می‌شود و به این طریق زوجین مشاوره تخصصی دریافت می‌کنند

در-راهنمایی-فنی-و-اجرایی-مراکز-مشاوره-طلاق-اختلافات-در-6-علت-اصلی-تفکیک-می-شود وکیل 

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع‌رسانی گفت: در راهنمای فنی و اجرایی مراکز مشاوره طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) اختلافات در 6 علت اصلی تفکیک می‌شود و به این طریق زوجین مشاوره تخصصی دریافت می‌کنند.

اعطای وکالت در طلاق - ضرورت آگاهی زنان از وکالت در طلاق -  منتفی شدن حق طلاق زوجه در صورت عدم تمکین - شکوائیه به دلیل ثبت نکردن واقعه طلاق  - همه چیز درباره طلاق توافقی -  طلاق توافقی ، چرا و چگونه ؟ - همه چیز درباره طلاق توافقی - فرق طلاق توافقی با طلاق خلع و مبارات چیست ؟ -  حقوق فرزندان طلاق - طلاق ، اقسام طلاق و شرایط درخواست طلاق برای زنان - طلاق توافقی ، مراحل و شرایط وقوع آن چگونه است ؟ - وکالت زوجه در طلاق و تفویض حق طلاق به او - اثبات تاریخ وقوع طلاق و رجوع با شهادت شهود مانع قانونی ندارد - عدم ثبت واقعه ازدواج و طلاق و رجوع 

 ولویون مشاور وزیر دادگستری در امور زنان و خانواده در نشست خبری رونمایی از راهنمای فنی و اجرایی مراکز مشاوره طلاق گفت: قبل از ایجاد دادگاه‌های خانواده مسائل خانواده در دادگاه‌های عمومی بررسی می‌شد و مشکلاتی برای مردم به همین جهت ایجاد می‌شد. برای مثال مسائل خانوادگی و مسائل خصوصی خانواده‌ها در این دادگاه‌ها خدشه‌دار می‌شد بنابراین با تلاش قضات و دلسوزان خانواده مجمتع‌های قضایی خانواده ایجاد شد.

وی گفت: در سال 79 که ما بحث مشاوره را در دادگاه‌ها مطرح کردیم مشکلات زیادی داشتیم چرا که مشاوره از شرایط قضا خارج است ولی با تلاش زیاد توانستیم بحث مشاوره را در سال 88 به صورت پایلوت با بودجه‌ای که از دولت دریافت کردیم در تهران اجرا کنیم و در سال آینده به 10 استان و سال‌های دیگر به تمام مراکز استان‌ها افزایش پیدا کرد.

دادخواست طلاق توافقی - دادخواست طلاق به لحاظ عدم اجرای عدالت بین دو همسر - تفاوت حق طلاق و وکالت برای طلاق 

وی تأکید کرد: این گونه اقدامات مشاوره‌ای نیازمند پایش است بنابراین هر سال برای اقدامات خود گزارش می‌گرفتیم و در اینجا باید از سازمان بهزیستی که از تمام امکانات خود برای مشاوره استفاده کردند تشکر کنم.

مشاور وزیر دادگستری در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: ما در گذشته مسائل زیادی را در مورد طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) بررسی کردیم که در یک سال اعتیاد علت اصلی آن بود و در سال دیگر بیکاری ضمن اینکه در استان‌های مختلف نیز موارد تأثیرگذار با یکدیگر متفاوت بودند.

در ادامه جلسه رضازاده رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از بزنگاه‌هایی که می‌توانیم در طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) مداخله کنیم زمانی است که فرد درخواست طلاق می‌دهد تا بتوانیم فرد را به سمت تصمیم‌گیری منطقی سوق دهیم تا تصمیمی دور از احساس و شتابزدگی اتخاذ کند.

وی خاطرنشان کرد: راهنمای فنی و اجرایی مراکز مشاوره طلاق کاری است که بر مبنای علمی و دور از هر گونه شتابزدگی شکل گرفته است بنابراین آسیب‌های کمتری خواهد داشت.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور افزود: این پروتکل نشان می‌دهد که ما بر مبنایی پیش می‌رویم که ارزشیابی می‌شود و نشان می‌دهد که به چه سمتی پیش می‌رویم و چه می‌شود انجام داد.

در ادامه جعفری دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع‌رسانی تصریح کرد: جامعه روانشناسی علیرغم خدمات ارزنده در عرصه پیشگیری از طلاق همواره مورد بی‌مهری واقع شده است و حتی در برخی موارد تسهیل‌گران امر طلاق معرفی می‌شوند.

وی گفت: برای به سامان در آوردن مشاوران خانواده باید طرحی به روز با در نظر گرفتن مبانی عقیدتی مردم قابل اجرا و ارزیابی در تمام استان‌های کشور ایجاد می‌کردیم.

جعفری خاطرنشان کرد: در این طرح 6 علت اصلی اعتیاد، مهارت‌های زندگی، ارتباطی، اختلالات رفتاری و مواردی از این دست احصا شده‌اند و در این پروتکل شیوه غربالگری مشخص شد یعنی زوجین در ابتدای مراجعه غربالگری می‌شوند و علت اصلی اختلاف مشخص شده و به یکی از متخصصان این 6 موضوع ارجاع می‌شوند و مشاوره تخصصی دریافت می‌کنند.

ازدواج دوم زوج و حق طلاق برای زن - طلاق خلع چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ - ماهیت طلاق های به حکم دادگاه - طلاق در کانادا - طلاق در سایر ادیان 

وی تأکید کرد: بر این اساس مشاور می‌داند با چه چیزی روبه‌رو است و تا چه حد باید برای موضوع زمان بگذارد و حتی هزینه خدمات ارائه شده چه مقدار است تا بودجه مورد نظر برای آن در نظر گرفته شود.

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع‌رسانی گفت: اکنون پروتکل اولیه شکل گرفته است و همگام با قانونی که مترقی نشده است این سیستم نیز به اجزای اجرایی نیاز دارد تا با رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای به پیش رود.

جعفری خاطرنشان کرد: از هر استان یک مشاور منتخب خواهیم داشت که در کارگاه‌های آموزشی آموزش خواهد دید و این روانشناس منتخب در استان خود برای سایر مشاوران کارگاه برگزار خواهد کرد.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.