×

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد

شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد، بر اهتمام خود به صیانت از قانون اساسی و نیز حفظ امانت آرای مردم در انتخابات تاکید کرد

بیانیه-شورای-نگهبان-به-مناسبت-سالروز-تاسیس-این-نهاد وکیل 

شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد، بر اهتمام خود به صیانت از قانون اساسی و نیز حفظ امانت آرای مردم در انتخابات تاکید کرد.

شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات و همه پرسی - جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی -  متن قانون مجازات اسلامی با نظریه شورای نگهبان 

 متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شورای نگهبان، عماد ملت و دین و مایه اطمینان و سکینه قلب مومنین است و در حقیقت نبض نظام اسلامی به شمار می‌رود. (امام خامنه‌ای)

انقلاب اسلامی که با رهبری مردی الهی و مجاهدانی خداجو در بهمن 57 به ثمر نشست در 12 فروردین 58 با رأی اعتماد قاطع مردم به جمهوری اسلامی تثبیت شد و ضمن انهدام کاخ ستمکاران و رژیم وابسته به جهانخواران، امیدی در دل‌های آزادگان و حق‌جویان سراسر دنیا به وجود آورد.

شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات و همه پرسی - جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی -  متن قانون مجازات اسلامی با نظریه شورای نگهبان 

جمهوری اسلامی با ارائه الگوی جدید مبتنی بر توحید و مردم‌سالاری دینی خط بطلانی بر الگوی نظام‌های استکباری حاکم بر دنیا کشید و راه و روش صحیح رسیدن به سعادت واقعی بشریت را نوید داد.

این پیروزی آغازی بر حرکتی بزرگ در راه رسیدن به مقصود بود و همواره بیم رخنه دشمنان به منظور انحراف از مسیر اصلی انقلاب وجود داشت. اما الطاف الهی و دور اندیشی حضرت امام خمینی (ره) و همراهی یاران راستینش، مانع تعبیر این خواب شوم دشمنان قسم خورده انقلاب شد و با تدوین «قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» با کوشش عالمانی خداشناس، میثاقی برای ملت و عنصری برای استحکام نظام نوپای جمهوری اسلامی به ارمغان آمد.

قانون اساسی وظیفه خطیر پاسداری از این میثاق ملی و نیز صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام را بر عهده «شورای نگهبان» نهاد. نظارت بر انتخابات‌ها نیز در راستای همین ماموریت مهم بر عهده شورای نگهبان گذاشته شد تا مناصب و نهادهای اساسی کشور از نفوذ نااهلان و نامحرمان مصون بماند.

اکنون که در سالروز تأسیس این نهاد مقدس و در آستانه دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز قرار داریم، اعضای شورای نگهبان بار دیگر بر اهتمام خود برای پاسداری از اسلامیت و جمهوریت نظام تاکید می‌کنند و به درگاه خداوند متعال شکرگزارند که توانسته‌اند پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با اتکا به خداوند متعال و توسل به ائمه معصومین علیهم السلام، توفیق پاسداری از شرع مبین اسلام و قانون اساسی و نظارت مستقل، مؤثر و کارآمد بر انتخابات را داشته‌ باشند.

شورای نگهبان 120 تغییر از قانون اساسی انجام داده است 

تلاقی سالروز تاسیس شورای نگهبان با پایان ماه ضیافت الهی و عید سعید فطر را گرامی می‌داریم و بار دیگر با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی میثاقی دوباره می‌بندیم و امیدواریم در سایه تأییدات حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء) و رهنمودهای نایب برحقش مقام معظم رهبری(مدظله)، بیش از پیش بتوانیم نقش خطیر خویش را در دفاع از اسلام و قانون اساسی به احسن وجه ایفا کنیم و در سالی که دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم مانند گذشته با انجام وظایف قانونی خود بار دیگر از امانت مردم صیانت کرده و زمینه حضور پر شورشان در پای صندوق‌های رأی را فراهم آوریم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.