×

منع قانونی برای اصلاح تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری نداریم

منع قانونی برای اصلاح تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری نداریم

یک وکیل دادگستری معتقد است که باید یک رابطه دوسویه عاطفی و اعتماد بین وکیل و موکل وجود داشته باشد، در صورتی که این موضوع در تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری نادیده گرفته شده است

منع-قانونی-برای-اصلاح-تبصره-ماده-48-قانون-آیین-دادرسی-کیفری-نداریم

یک وکیل دادگستری معتقد است که باید یک رابطه دوسویه عاطفی و اعتماد بین وکیل و موکل وجود داشته باشد، در صورتی که این موضوع در تبصره ماده 48 قانون آئین دادرسی کیفری نادیده گرفته شده است.

 دغدغه های وکلا پیرامون تبصره ماده 48 آیین دادرسی کیفری - کیا : در مورد تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری تصمیم عاجل اتخاذ شود - تبصره ماده 48 آیین دادرسی کیفری خلاف قانون اساسی نیست ، اما ... - تاملی بر ماده 48 آیین دادرسی کیفری جدید تغییر مثبت یا منفی ؟ -  گذری بر ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 - در قانون جدید آیین دارسی کیفری ساختار تفتیشی محدود شده است

محمدتقی غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تحلیل تبصره ماده 48 قانون جدید آیین دادرسی کیفری از منظر فن دفاع و هنر دفاع، اظهار کرد: یکی از مهمترین بخش های روانی در یک پرونده این است که بین وکیل و موکل یک رابطه دو سویه عاطفی و اعتماد وجود داشته باشد. این موضوع اتفاق نمی افتد مگر اینکه این دو نفر توام و با اختیار کامل و با رضایت قبلی یکدیگر را انتخاب کنند.

وی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: وکلایی که جزو لیست انتخابی رییس قوه قضاییه قرار می‌گیرند باید نسبت به دیگر وکلا یک امتیاز و برتری داشته باشند یا بالعکس یک خصیصه‌ای را نداشته باشند که بتوانند در این لیست قرار گیرند. متاسفانه قانون دلیل این برتری را مشخص نکرده است.

این وکیل دادگستری با یادآوری اینکه همانطور که قانون آئین دادرسی کیفری پیش از تصویب اصلاح شد، باز هم امکان اصلاح را دارد، گفت: ما منع قانونی برای اصلاح مجدد این تبصره نداریم؛ زیرا یک قانون هر زمانی قابلیت این را دارد که مورد اصلاح قرار گیرد.

نقش ضابطین دادگستری در قانون آئین دادرسی کیفری مصوب 1392 - آئین دادرسی کیفری اطفال - قانون جدید آیین دادرسی کیفری از نگاه محمد آخوندی - یادداشتی درباره دستاوردهای لایحه آیین دادرسی کیفری 

وی تاکید کرد: باید نظر وکلایی که قرار است در لیست انتخابی رییس قوه قضاییه قرار گیرند، پرسیده شود؛ زیرا شاید وکلایی باشند که نخواهند از این پرونده‌ها دفاع کنند.

غفاری این موضوع را که همه وکلا می توانند شامل لیست انتخابی رییس قوه قضاییه شوند رد کرد و گفت: این امر امکان پذیر نیست؛ زیرا قرار بود یک گروه محدودی از وکلا شامل این لیست شوند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.