×

10 درصد زندانیان بی سوادند

10 درصد زندانیان بی سوادند

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی ضمن تاکید بر ارتقای آموزش و پرورش زندانیان گفت به طور متوسط 10 درصد زندانیان مطلقا بی سواد هستند

10-درصد-زندانیان-بی-سوادند

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی ضمن تاکید بر ارتقای آموزش و پرورش زندانیان گفت: به طور متوسط 10 درصد زندانیان مطلقا بی سواد هستند.

زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان - هزینه روزانه هر زندانی 30 هزار تومان است 

 اصغر جهانگیر در مراسم امضای تفاهم نامه میان آموزش و پرورش و سازمان زندان‌ها، با بیان اینکه نگاه ما در دستگاه قضا و سازمان زندان‌ها به زندانیان این است که با محکومیت آنها کاری نداریم و صرفا به نیازهای تربیتی، اصلاحی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی آنان توجه داریم، گفت: تلاش می‌کنیم آسیبی که خود فرد عامل آن بوده یا جامعه بر او متحمل کرده است در زندان رفع شود و فرد آماده بازگشت به جامعه شود.

وی ادامه داد: این نگاه باعث شده است برنامه‌های متنوعی را در سازمان زندان ها در دستور کار قرار دهیم. ما در این سازمان علاوه بر رسیدگی به امر بهداشت و درمان زندانیان و عارضه یابی یا درمان، یک دوره طولانی را برای آموزش حرفه و شغل در نظر می‌گیریم؛ زیرا بخش قابل توجهی از اشخاصی که وارد محیط زندان می‌شوند یا بیکارند یا شغل مناسب و تخصصی ندارند.

چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان - تعداد زندانیان جرایم غیرعمد چقدر است ؟ 

جهانگیر ضمن تاکید بر ارتقای آموزش و پرورش زندانیان گفت: به طور متوسط 10 درصد زندانیان مطلقا بی سوادند و نزدیک به 70 درصد کسانی که در زندان‌ها داریم جوان و زیر 40 سال هستند که 40 درصد این افراد حداکثر مدرک سیکل دارند. این امر نشان دهنده آن است که این افراد به دلایل مختلف ترک تحصیل کرده‌اند.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: باید در زندانها امکان ادامه تحصیل این افراد را فراهم کنیم. در دوره جدید تلاش کردیم آموزش در زندان‌ها را توسعه دهیم.

اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت  - بالا بودن سطح سواد مانع از بروز جرم می شود 

وی با بیان اینکه اگر سرخوردگی ناشی از فاصله گرفتن از آموزش در داخل زندان‌ها مرتفع شود کمک می‌کند تا فرد تخلف و جرمش را راحت تر بپذیرد، گفت: در داخل زندان‌ها اکثر افراد جوان هستند و مدرک آنها زیر دیپلم است. ما آنها را در حد دانش آموز می بینیم و سعی می‌کنیم توجه ویژه به امر آموزش آنها داشته باشیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.