×

نجفی توانا وکیلی که مستقل نباشد، قدرت دفاع از حق را نخواهد داشت

نجفی توانا وکیلی که مستقل نباشد، قدرت دفاع از حق را نخواهد داشت

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت هر جا که سیاست در قضاوت دخالت کرده، قضاوت از مسیر مستقیم منحرف شده است

نجفی-توانا-وکیلی-که-مستقل-نباشد،-قدرت-دفاع-از-حق-را-نخواهد-داشت

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: هر جا که سیاست در قضاوت دخالت کرده، قضاوت از مسیر مستقیم منحرف شده است.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

 علی نجفی توانا در همایش استقلال حرفه وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) و کانون های وکلا از منظر بین المللی اظهار کرد: حق دفاع از محوری ترین و حیاتی ترین حقوق اساسی تلقی می شود.

وی ادامه داد: دفاع از حضور وکیل در فرایند دادرسی در تمام اسناد بین المللی و قوانین اساسی کشورهای جهان به عنوان بدیهی ترین ساز و کار یک دادرسی عادلانه و منصفانه پیش بینی و حتی بسترسازی برای تامین آن از زمره تکالیف دولت ها تلقی شده است.

نجفی‌توانا با اشاره به اینکه حقوق بشر جزو حقوق اساسی انسان‌هاست و تنها وکیل مستقل می تواند از این حقوق دفاع کند، گفت: وکیلی که مستقل نباشد، قدرت دفاع از حق را نخواهد داشت؛ لذا کانون وکلای جهان برای ایجاد یک سپر دفاعی و استحکام بخشی به استقلال نهاد وکالت در انجمن بین المللی وکلای جهان گرد هم آمده اند.

مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز - خواسته الزام به استرداد پروانه های وکالت 

وی با اشاره به قانون جدید آیین دادرسی کیفری و تبصره ماده 48 گفت: شورای نگهبان با حذف ممنوعیت حضور یک هفته ای وکیل در جرایم امنیتی، آزادی دفاع را برای وکیل و موکل قایل شد، اما متاسفانه نمایندگان مجلس در عرض سه روز موضوعی را تصویب کردند که بی نظیر است.

وی افزود: امیدوارم تمام وکلا را طبق لیستی که ما ارایه می دهیم به عنوان وکلای رسمی و شایسته بپذیرند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.