×

یزدی حرفه وکالت محافظ قانون در جامعه است

یزدی حرفه وکالت محافظ قانون در جامعه است

دبیر اجرایی همایش استقلال حرفه وکالت و کانون‌های وکلا از منظر بین المللی گفت استقلال حرفه وکالت متضمن آن است که وکیل مستقل باشد

یزدی-حرفه-وکالت-محافظ-قانون-در-جامعه-است

دبیر اجرایی همایش استقلال حرفه وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) و کانون‌های وکلا از منظر بین المللی گفت: استقلال حرفه وکالت متضمن آن است که وکیل مستقل باشد.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز - خواسته الزام به استرداد پروانه های وکالت 

 رضا یزدی در همایش استقلال حرفه وکالت و کانون های وکلا از منظر بین المللی که در مرکز همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، اظهار کرد: تمام هم و غم ما حقوقدانان اجرای حکومت قانون بر جامعه است و این همایش در این راستا برگزار شده است.

وی با بیان اینکه حرفه وکالت محافظ قانون در جامعه است گفت: حرفه وکالت فقط یک حق صنفی نیست، بلکه از حقوق اساسی است و عموم جامعه باید بتوانند از مشورت حقوقی وکیلی بهره مند شوند که موظف به پاسخگویی به شخص دیگر یا دولت نباشد.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

یزدی با اشاره به اینکه استقلال حرفه وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) متضمن آن است که موکل مطمئن باشد وکیلش قادر است خدمات حقوقی را بدون هیچگونه ترس از دخالت یا ایجاد محدودیتی از طرف دولت، حاکمیت یا هر شخص دیگری ارایه دهد ادامه داد: نقش وکیل بسیار دشوار است. کانون های وکلا باید از حاکمیت و دولت مستقل باشند و نباید قسمتی از زیر مجموعه دولت یا خدمات دولتی باشند.

وی در پایان گفت: استقلال حرفه وکالت و کانون های وکلا می تواند از مبانی دموکراسی در جامعه تلقی شوند که به این جهت مورد تاکید و حمایت بسیاری از اسناد بین المللی نیز واقع شدند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.