×

ضرورت ارزیابی منصفانه توافق هسته ای

ضرورت ارزیابی منصفانه توافق هسته ای

رئیس دیوان عدالت اداری، دستیابی به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای را توفیقی بزرگ برای مجموعه نظام دانست و گفت این دستاوردی است که از سوی هیچ گروه یا جناح سیاسی قابل مصادره نیست

ضرورت-ارزیابی-منصفانه-توافق-هسته-ای وکیل 

رئیس دیوان عدالت اداری، دستیابی به جمع‌بندی مذاکرات هسته ای را توفیقی بزرگ برای مجموعه نظام دانست و گفت: این دستاوردی است که از سوی هیچ گروه یا جناح سیاسی قابل مصادره نیست.

گران ترین بازیکن تاریخ مذاکرات کاترین اشتون چقدر حقوق می گیرد ؟ - چالش های حقوقی برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای - انرژی هسته ای و امنیت ملی ایران 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه پنجم مردادماه هیات عمومی دیوان عدالت اداری ضمن تقدیر از تلاش هیات مذاکره‌کننده ایرانی و تبریک این موفقیت بزرگ به مردم اظهار کرد: این توافق که موفقیت چشمگیری برای نظام به شمار می‌رود، حاصل مجموعه‌ای از تلاش‌های دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی، پشتیابی ملت و هدایت رهبری معظم انقلاب است، که در نهایت موجب سربلندی کشور عزیزمان در جهان شده است.

وی افزود: دشمن تلاش می‌کرد، حرکت ملت ایران اسلامی را در مسیر حفظ و توسعه دستارودهای هسته‌ای متوقف کند، در حالی که حضور مقتدرانه، پیشرفت‌های علمی و هدایت‌های مقام معظم رهبری واقعیت‌های غیرقابل انکاری بود که توانست از حیث سیاسی ایران را در نقطه بلند توفیق قرار دهد.

 ابعاد حقوقی حق غنی سازی ایران - تیم مذاکره کننده مراقب فریبکاری دشمن باشد - عدم حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای تضییع حقوق کشور است 

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه چنین مذاکراتی در این سطح و با این گستردگی در تاریخ سیاسی ایران سابقه نداشته است، گفت: این نشانه اقتدار و قدرت سیاسی نظام است که توانست در حالی که کشورهای مهم جهان در یک طرف و ایران به تنهایی در طرف دیگر قرار داشت، مذاکره و گفت‌وگوی طولانی مدتی را به سرانجام برساند و در نهایت پیروز میدان شود.

منتظری ادامه داد: ملت ایران بیدار است و می‌داند که ما با کشورهایی مواجهیم که در شناسنامه خود، نفاق، عهدشکنی، ظلم، تجاوز، تضییع حقوق کشورها و سلطه‌طلبی و همچنین تجاوز به حقوق ملت و جنایت و چپاول در حق این مردم بزرگوار و مظلوم را دارد.
وی با اشاره به تعبیر زیبای حضرت امام خمینی(ره) در موضوع رابطه ایران و آمریکا اضافه کرد: رابطه آنان با این کشور به تعبیر زیبای امام راحل، رابطه گرگ و میش است. بنابراین دشمن ما گاهی به اقتضای شرایط با حفظ خصلت درندگی خود را در لباس میش ظاهر می‌شود و سابقه جنایات و تجاوز آمریکا به حقوق این ملت و کشور از گذشته تا امروز شاهدی بر این مدعاست.   

منتظری در ادامه تصریح کرد: البته با لطف بیداری ملت و هدایت‌های ارزشمند مقام معظم رهبری و همچنین تلاش‌های دولت، خوشبختانه کار به جایی رسیده است که امروز با افتخار و سربلندی، نام کشورمان در دنیا می‌درخشد، باید این موفقیت‌ها را ارج نهاد و وحدت، هماهنگی، یکدلی و یکرنگی را نیز تقویت کرد.

رییس دیوان عدالت اداری با تاکید بر ضرورت پرهیز از بیان مطالب تفرقه‌انگیز و حرکت در مسیر اختلاف و دوگانگی ادامه داد: هیچ جناحی سیاسی نباید این توفیق را مصادره به مطلوب کند و نباید آنچه را که واقع شده است به یک گروه خاص نسبت داد زیرا یک جناح سیاسی به طور قطع نمی‌توانست به این موفقیت بزرگ دست یابد زیرا موضوع هسته‌ای یک موضوع ملی است که همه مردم در آن سهیم هستند.  

قانون پیمان منع استقرار سلاحهای هسته ای و سایر سلاحهای انهدام دسته جمعی - بیانیه تشکل وکلای مدافع حقوق شهروندی در پی توافق هسته ای 

منتظری با اشاره به ضرورت ارزیابی منصفانه توافقنامه اظهار کرد: حتما باید در ارزیابی توافقنامه جهات مثبت و منفی آن را باهم در نظر گرفت و در نگاه به ظرف و مظروف نیمه پر و خالی هر دو دیده شود. متاسفانه برخی در گفتار، مقالات و اظهارنظرهایشان چنان ذوق زده‌اند که گویی با این توافق همه مشکلات کشور حل خواهد شد، که چنین نیست و برخی نیز صرفا به نیمه خالی لیوان توجه دارند و جهات مثبت آن را در نظر نمی‌گیرند که این نیز  به دور از انصاف است.      

وی گفت: در هر توافق طرفینی، طبیعی است که هیچ یک از مذاکره کنندگان به صورت صددرصدی به خواسته‌های خود دست نیابند، کما اینکه متاسفانه ایران نیز در این توفقنامه، با محدودیت‌های مواجه شده است که امیدواریم در آینده این مشکلات به تدریج برطرف شود.
رییس دیوان عدالت اداری در ادامه تاکید کرد: آنچه برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اصل قضیه حفظ دستاوردهای هسته‌ای و هوشیاری ملت در مقابل دشمن است، زیرا دشمن ما اهل نفاق است و بر اساس آموزه‌های دینی و در فرهنگ اسلام و قرآن نفاق بدتر از کفر معرفی شده است.

ابلاغ قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای - اگر نظامی بودم ، در حالت خبردار به تیم هسته ای کشورم سلام نظامی میدادم 

منتظری با اشاره به حدیثی از حضرت رسول(ص) درباره ویژگی‌های منافقین گفت: رسول گرامی اسلام(ص)، در فرازی از خطابه مفصلی به امیرالمومنین امام علی(ع) می‌فرمایند، «برای منافق سه نشانه است: هرگاه سخن بگوید در سخنش صداقت و راستی دیده نمی‌شود، هرگاه به او امانتی سپرده شود، در امانت خیانت می‌کند، و هرگاه وعده‌ای دهد، خلف وعده خواهد کرد».

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.