×

اسکن اثر انگشت مرحله ای دیگر از اجرای ثبت آنی

اسکن اثر انگشت مرحله ای دیگر از اجرای ثبت آنی

رییس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه تحقق تمام مراحل ثبت آنی اسناد مرحله به مرحله در حال اجرا است، گفت اسکن اثر انگشت مرحله دیگری از این طرح است که به صورت پایلوت در چند دفترخانه تهران اجرا می شود

اسکن-اثر-انگشت-مرحله-ای-دیگر-از-اجرای-ثبت-آنی وکیل 

 رییس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه تحقق تمام مراحل ثبت آنی اسناد مرحله به مرحله در حال اجرا است، گفت: اسکن اثر انگشت ( مقالات مرتبط با اثر انگشت - سوالات مرتبط با اثر انگشت ) مرحله دیگری از این طرح است که به صورت پایلوت در چند دفترخانه تهران اجرا می شود.

اثر انگشت های مرده ، زنده می شوند - نقش انگشت نگاری در کشف علمی جرائم - آغاز ذخیره سازی اثر انگشت در دفاتراسناد برای جلوگیری از جعل هویت - سامانه ثبت آنی از هرگونه جعل امضا جلوگیری می کند - کاهش تخلفات با اجرای ثبت آنی - ثبت آنی معاملات یک اقدام ملی و زیر بنایی است 

محمدرضا دشتی اردکانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، افزود: ثبت آنی یا الکترونیکی شدن اسناد از شهریور 92 مرحله به مرحله اجرایی شد که در مرحله نخست اوراق بهادار از چرخه ثبت سند رسمی حذف گردید.

وی ادامه داد: اوراق باید از کشورهای خارجی وارد و به چاپخانه دولتی برای چاپ این اوراق داده می شد؛ سپس اوراق به ادارات کل ثبت استان ها و از آنجا به ادارات شهرستان ها و دفترخانه ها تحویل داده می شد که بسیار هزینه بر و فرآیند آن بسیار سخت بود.

مزایای تنظیم اجاره نامه در دفاتر اسناد رسمی - هشدار نسبت به کلاهبرداری از دفاتر اسناد رسمی - قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران

دشتی اردکانی با بیان اینکه اسکن اثر انگشت در چند دفترخانه در تهران و در استان زنجان بصورت پایلوت (آزمایشی) انجام می شود، گفت: این کار ابتدا بصورت پایلوت اجرا می شود تا مزایا و کاستی هایش استخراج و بعد به طور گسترده در کشور انجام شود.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران این اقدام را در جهت تکمیل سیستم ثبت الکترونیک اسناد دانست و تصریح کرد: ذخیره سازی اثر انگشت ( مقالات مرتبط با اثر انگشت - سوالات مرتبط با اثر انگشت ) افراد دو طرف معامله، اعتبار بخشی کامل و اطمینان بخشی به صحت صدور اسناد رسمی را به همراه خواهد داشت و همچنین موجب از بین رفتن سوءاستفاده از اسناد و جعل هویت افراد می شود.

به گزارش ایرنا، اجرای ذخیره سازی اثر انگشت دو طرف معامله 24 خرداد امسال بطور رسمی در استان زنجان عملیاتی شد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم اجرای این طرح گفته بود، دفاتر اسناد رسمی این استان مکلف به انجام این کار هستند.

بررسی ابعاد کفالت در دفاتر اسناد رسمی - اقامه و فسخ اسناد در دفاتر اسناد رسمی - اعلام آمادگی سازمان ثبت اسناد برای تثبیت مالکیت منابع طبیعی - ایجاد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 

احمد تویسرکانی ابراز امیدواری کرد، در نیمه دوم امسال این کار در همه دفاتر اسناد رسمی کشور عملیاتی و اجرایی شود.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.