×

بسیاری از جرم ها مانند خیانت و قتل ناشی از اعتیاد است

بسیاری از جرم ها مانند خیانت و قتل ناشی از اعتیاد است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تاکید بر مبارزه جدی با مواد مخدر گفت جرم های متعدد مانند خیانت و قتل مبتنی بر اعتیاد است

بسیاری-از-جرم-ها-مانند-خیانت-و-قتل-ناشی-از-اعتیاد-است

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تاکید بر مبارزه جدی با مواد مخدر گفت: جرم های متعدد مانند خیانت و قتل مبتنی بر اعتیاد ( مقالات مرتبط با اعتیاد - سوالات مرتبط با اعتیاد ) است.

اهمیت و ضرورت بررسی معضل اعتیاد  - آیا می دانید استعمال یا قاچاق مواد مخدر و مجازات آن چیست ؟  - جالب ترین شیوه های قاچاق مواد مخدر - در اتهام قاچاق مواد مخدر ، کافی نبودن دلائل از موجبات برائت است 

محمدباقر الفت روز شنبه در راستای امضای سند همکاری های مشترک معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با سازمان بهزیستی کشور افزود: مبارزه با مواد مخدر کافی نبوده و در بحث مبارزه و زدودن این امر، اقدامات جدی لازم است.

وی با بیان اینکه اعتیاد و مواد مخدر جرم زمینه ای محسوب می شوند و زمینه ساز جرم های بیشتر هستند ادامه داد: جرم هایی مانند خیانت و قتل عمدتا ریشه در اعتیاد دارند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ارتباط و همکاری این معاونت با سازمان بهزیستی کشور را در سطح بالایی توصیف کرد و گفت: در همین راستا سند نگهداری مشترک امروز به صورت پروژه ای به امضا رسیده است.

روند مقابله با کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز - جای خالی مراکز ترک اعتیاد به الکل - خلأهای قانونی مواد مخدر و روانگردان برطرف می شود - بایسته های قانونی بازار داغ مواد مخدر - ابعاد حقوقی مقابله با اعتیاد 

وی اضافه کرد: مباحثی مانند خانواده در سطوح مختلف ازدواج، تحکیم خانواده، تلاش برای کاهش طلاق و آثار منفی این معضل در این سند همکاری آورده شده است.

وی اضافه کرد: در این سند به فرزندان طلاق نیز توجه شده و اقدامات مناسبی در این راستا در نظر گرفته شده است.

الفت با اشاره به بحث خشونت در جامعه و افزایش آن در جامعه اظهار داشت: متاسفانه خشونت در جامعه در اقشار مختلف و در سنین مختلف مشاهده می شود و نزاع در کشور افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: نزاع رو به تغییر شکل است و نیازمند پیشگیری از طرف همه سازمان ها است.

الفت خاطرنشان کرد: در زمینه اقدامات پیشگیری هوشمدار، اقدامات لازمی در سطح مدارس و مهدهای کودک برای تربیت صحیح نسل آینده جزو اولویت های ما است و در سند همکاری نیز این موضوع گنجانده شده است.

عناصر تشکیل دهنده جرایم مرتبط با مواد مخدر -  نحوه اعمال تخفیف در پرونده های مواد مخدر - مواد مخدر جرم و جنایات و چراها - درآمدی بر قاچاق مواد مخدر  

به گزارش ایرنا، سند همکاری های مشترک بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و سازمان بهزیستی کشور در قالب پنج ماده و با حدود 21 موضوع به امضا رسیده است که در آن به مشارکت مناسب طرفین در طراحی و تدوین مداخلات مرتبط با پیشگیری از آسیب های اجتماعی اولویت دار مثل اعتیاد ( مقالات مرتبط با اعتیاد - سوالات مرتبط با اعتیاد )، خشونت، طلاق، کودکان کار و خیابان و اتخاذ تدابیر لازم برای حل مشکل هویت و اوراق شناسایی در گروه های پرخطر و همچنین تداوم ارایه خدمات درمان و کاهش آسیب در حوزه های مرتبط با قوه قضاییه تاکید شده است.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.