×

خواسته اصلی از قوه قضاییه، احقاق حقوق عامه است

خواسته اصلی از قوه قضاییه، احقاق حقوق عامه است

رئیس کل دادگستری استان تهران به طور سرزده از حوزه‌های قضایی بخش های جوادآباد و فشافویه (حسن آباد) بازدید کرد

خواسته-اصلی-از-قوه-قضاییه،-احقاق-حقوق-عامه-است

رئیس کل دادگستری استان تهران به طور سرزده از حوزه‌های قضایی بخش های جوادآباد و فشافویه (حسن آباد) بازدید کرد.

دستورالعمل اجرائی تبدیل وضع کارکنان قوه قضاییه از اداری به قضائی - شفافیت در دادرسی از اهداف قوه قضائیه است - کدام دادگاه خارج از مجموعه قوه قضائیه قرار دارد ؟ - قوه قضائیه در ایران از ابتدا تا امروز - مشاوره رایگان به مردم در دفاتر مددکاری اجتماعی قوه قضائیه 

 غلامحسین اسماعیلی با قدردانی از زحمات ارزشمند قضات و کارمندان شریف این واحدهای قضایی اظهار کرد: خواسته اصلی مردم از دستگاه قضا، اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه است. این امر در صورتی محقق خواهد شد که پرونده‌های مطروحه در یک ظرف زمانی مناسب و به دقت رسیدگی شده و پس از صدور حکم قضایی مستدل و متقن به سرعت به مرحله اجرا درآید. قطعاً وجود پرونده‌های زیاد در شعب مانع از رسیدن به این هدف مقدس می‌شود.

وی با اشاره به اهداف مهم برنامه اجرایی سال 1394 دادگستری استان تهران از جمله رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و کاهش موجودی شعب و ... تاکید کرد: لازم است مدیران قضایی با اتخاذ تدابیر مناسب و با اعمال نظارت دقیق خود، بسترهای ضروری جهت اجرای مفاد این برنامه را در شقوق مختلف مهیا کنند.

سمامی : با ایجاد پلیس قضائی اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش می یابد  - جریان کارورزی باید مورد اهتمام جدی قوه قضائیه قرار گیرد - راه ملاقات با مسئولان ارشد قوه قضائیه چیست ؟ 

رئیس کل دادگستری استان تهران بار دیگر به موضوع رعایت نظم و انضباط از سوی قضات و کارمندان تاکید و اظهار کرد: همه ما موظفیم طبق قانون در مواعد مقرره در محل کار خود حاضر شده و پاسخگوی مراجعین باشیم. مسلماً هرگونه اهمال در این امر، موجب کاهش اعتماد عمومی نسبت به تشکیلات قضایی می‌شود که لازم است جداً از آن پرهیز شود و مدیران در این زمینه مسئولیت حساسی بر عهده دارند.

اسماعیلی افزود: لازم است مدیران ما در مجموعه‌های تحت مدیریت خود در کنار امور محوله، رابطه خود را با امر قضا قطع نکنند و بخشی از اوقات را حتماً به امر قضاوت اختصاص دهند تا از این طریق بتوانند در انجام مسئولیت خطیری که بر عهده دارند موفق شوند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.