×

سازندگان فیلم‌های حاوی تخلفات رانندگی جریمه شوند

سازندگان فیلم‌های حاوی تخلفات رانندگی جریمه شوند

فرهنگ و فرهنگ سازی، پیش از تصویب قوانین یکی از بحث‌های بسیار مهم در جوامع مختلف بوده و بسیاری از اندیشمندان حوزه‌های مختلف به وجود آن تاکید کرده‌اند

سازندگان-فیلم‌های-حاوی-تخلفات-رانندگی-جریمه-شوند

فرهنگ و فرهنگ سازی، پیش از تصویب قوانین یکی از بحث‌های بسیار مهم در جوامع مختلف بوده و بسیاری از اندیشمندان حوزه‌های مختلف به وجود آن تاکید کرده‌اند.

به گزارش عصر ایران، در حیطه راهنمایی و رانندگی نیز پیش از تصویب قوانین، فرهنگ سازی نقش کلیدی و اساسی در اجرای هر چه بهتر قانون و همچنین پیشگیری از تخلفات آن دارد.

ضرورت توجه به فرهنگ سازی تا حدی اهمیت دارد که تصویب قوانین بدون توجه به این امر، کاری بی فایده است، نمونه‌های این مسئله را می‌توان در تصویب و اجرای قوانین راهنمایی رانندگی مشاهده کرد بسیار مشاهده می‌شود که دور از چشمان پلیس قوانین رعایت نمی‌شوند.

در سال‌های اخیر در کشورمان، توجه به کار فرهنگی و فرهنگ سازی مورد توجه قرار گرفته و کارهایی ریشه‌ای از مدارس ابتدایی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش شروع شده است.

همچنین ساخت برنامه‌ها و تیزرهای تبلیغاتی و پخش آن از رسانه ملی، حرکت خوبی در جهت جا انداختن فرهنگ استفاده از خودرو و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بوده است.

رسانه ملی و بطور کلی رسانه‌های تصویری نقشی بسیار حساس و مهم در ساختن فرهنگ مناسب برای کشورمان دارند و همواره از هنرمندان و افراد مشهور به عنوان الگو یاد می‌شود و رفتار این افراد تاثیر بسیار زیادی بر افکار عمومی دارد، مواردی مانند طرز لباس پوشیدن از مصادیق بین المللی این الگو پذیری از هنرمندان و بازیگران است.

با اجرای صحیح قوانین در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی می‌توان در حوزه راهنمایی و رانندگی فرهنگ سازی کرد. ناگفته پیداست که تاثیر این حرکت بسیار زیاد خواهد بود. البته عکس این قضیه نیز صادق خواهد بود و اگر در این فیلم یا سریال‌ها قوانین رعایت نشود می‌تواند باعث عادی سازی قانون شکنی شود.

به نظر می‌رسد پلیس راهنمایی و رانندگی باید سازندگان این گونه برنامه‌ها را نیز اعمال قانون کند! تا حداقل در برنامه‌های تلویزیونی و پیش چشم فرزندانمان شاهد تخلف ترافیکی نباشیم و فلان بازیگر پشت فرمان با تلفن همراه صحبت نکند و حتماً از کمربند ایمنی استفاده کند و خودروی خود را زیر تابلو پارک ممنوع پارک نکند.

رضا غنی لو مدیر عامل باشگاه خبرنگاران پلیس در خصوص طرح "اعمال قانون سازنده فیلم‌های حاوی تخلفات رانندگی" گفت: در طرح جالبی که بر اساس درخواست‌های مردمی ارائه شده است پیشنهاد شده تا عوامل تولید فیلم و سریال‌هایی که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در متن فیلم رعایت نمی‌کنند برای تخلف انجام داده جریمه شوند.

غنی لو افزود: البته برای کارشناسی بیشتر این طرح مراتب به راهور ناجا ارسال و منتظر پاسخ هستیم و بهتر است این طرح فرهنگ ساز ابتدا بصورت نمادین و با کمک رسانه‌ها، مردم و هنرمندان تمرین شده و در فازهای بعدی صورت اجرایی بخود بگیرد و برای مثال برگه جریمه صادره برای فیلمی که تخلف آن را مردم اعلام کرده اند در رسانه ها انتشار پیدا کند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.