×

آغاز اجرای طرح‌های آموزشی پیشگیری ازاعتیاد دانشجویان خوابگاهی

آغاز اجرای طرح‌های آموزشی پیشگیری ازاعتیاد دانشجویان خوابگاهی

آغاز اجرای طرح‌های آموزشی پیشگیری ازاعتیاد دانشجویان خوابگاهی

آغاز-اجرای-طرح‌های-آموزشی-پیشگیری-ازاعتیاد-دانشجویان-خوابگاهی وکیل 

مدیرکل فرهنگی ستادمبارزه با موادمخدر خبرداد:

واگذاری مسوولیت پیشگیری از اعتیاد سربازان به ناجا سرویس: آسیب‌های اجتماعی

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل امور فرهنگی ‌و پیشگیری ستاد مبارزه ‌با مواد مخدر از آغاز اجرای طرح‌های آموزشی ویژه دانشجویان خوابگاهی با هدف ارائه آموزش‌های موثر در پیشگیری از گرایش به سوءمصرف مواد مخدر و اعتیادآور در سال تحصیلی پیش‌رو خبر داد.

هومان نارنجی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، با اشاره به اجرای دوره‌های آموزشی ویژه پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه‌های دانشجویی، اعلام کرد: از آنجا که ممکن است خانواده‌های این دسته از دانشجویان نسبت به اعتیاد فرزندانشان آگاه نباشند، یک سری نرم‌افزارهای آموزشی درباره راهکارهای شناخت علائم و پیشگیری از اعتیاد، تهیه و در این خانواده‌ها توزیع می‌شود.

مدیرکل امور فرهنگی ‌و پیشگیری ستاد مبارزه ‌با مواد مخدر در مورد روند ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در پادگان‌های نظامی نیز، اظهار کرد: مسوولیت راهبری و هدایت برنامه‌های پیشگیری و درمان اعتیاد و نیز تهیه بسته‌های آموزشی ویژه پیشگیری از اعتیاد سربازان بر عهده کمیته صیانت و پیشگیری نیروی انتظامی گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا، آموزش گروهی از مربیان نیروی انتظامی که دارای سابقه تدریس و آموزش هستند، در زمینه راهکارهای پیشگیری از اعتیاد در سربازان نیز در دستور کار قرار گرفته است تا از این طریق، مربی‌های آموزش دیده برای سربازان بدو ورود در پادگان‌های آموزشی، روش‌های پیشگیری از گرایش به سوءمصرف مواد مخدر و اعتیادآور را آموزش دهند.

مدیرکل امور فرهنگی ‌و پیشگیری ستاد مبارزه ‌با مواد مخدر همچنین با اشاره به طرح ارائه دو واحد درسی اختیاری در دانشگاه‌ها در زمینه برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد، بیان کرد: در این راستا، کارگاه‌هایی با هدف آموزش راهکارهای پیشگیری و درمان اعتیاد نیز تشکیل خواهد شد که در پایان این دوره‌های کارگاهی چهار روزه، گواهی پایان دوره برای ارائه آموزش‌های ویژه به افراد اعطا خواهد شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.