×

تایید دو لایحه بین المللی از سوی شورای نگهبان

تایید دو لایحه بین المللی از سوی شورای نگهبان

شورای نگهبان لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا و تشریفات (پروتکل) اصلاحی آن را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست

تایید-دو-لایحه-بین-المللی-از-سوی-شورای-نگهبان وکیل 

شورای نگهبان لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا و تشریفات (پروتکل) اصلاحی آن را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات و همه پرسی - جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی -  متن قانون مجازات اسلامی با نظریه شورای نگهبان - شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات و همه پرسی 

 لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا و تشریفات (پروتکل) اصلاحی آن مصوب جلسه مورخ بیست و چهارم تیرماه یک‌هزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی در جلسه هفتم مرداد ماه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

تذکر:

- در فراز اخیر ماده 7 آمده «... ظرفیت مندرج در بند 1 این ماده ...»، نظر به اینکه ماده مذکور در مصوبه ارسالی فاقد بند است، با عنایت به متن انگلیسی، قسمت اول این ماده باید به عنوان بند 1 و فراز دوم به عنوان بند 2 آورده شود.

همچنین لایحه اجازه مشارکت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه صندوق بین‌المللی پول جهت کاهش فقر و ارتقای رشد (PRGT) مصوب جلسه مورخ بیست و چهارم تیرماه یک‌هزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی در جلسه هفتم مرداد ماه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

شورای نگهبان 120 تغییر از قانون اساسی انجام داده است - جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی -  متن قانون مجازات اسلامی با نظریه شورای نگهبان 

تذکر:

- در ماده واحده باید عبارت «حق برداشت مخصوص» بیرون پرانتز و SDR در داخل پرانتز قرار داده شود تا اصل 15 قانون اساسی بطور کامل رعایت شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.