×

آمار ورودی به زندان ها نگران کننده است

آمار ورودی به زندان ها نگران کننده است

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در بازدید از ستاد دیه شعبه استان البرز گفت با عنایت به کثرت زندانیان کشور در بحث حبس‌زدایی، نیازمند طرحی کارآمد هستیم

آمار-ورودی-به-زندان-ها-نگران-کننده-است

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در بازدید از ستاد دیه شعبه استان البرز گفت: با عنایت به کثرت زندانیان کشور در بحث حبس‌زدایی، نیازمند طرحی کارآمد هستیم.

زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان - هزینه روزانه هر زندانی 30 هزار تومان است - چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان - تعداد زندانیان جرایم غیرعمد چقدر است ؟

حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب با ضرورت حبس زدایی در کشور گفت: زندان و زندانی معضلی است که این روزها مقام معظم رهبری بارها در خصوص این مهم تاکید داشته و دغدغه ارزشمند خودشان را در دیدارهای مختلف با مسئولان دستگاه قضایی بیان فرموده‌اند.

وی اظهار کرد: چنانچه با ترسیم یک برنامه مدون و بلندمدت حبس زدایی مورد توجه دستگاه قضایی قرار گرفته، در خصوص برخی جرائم مالی غیرعمد نیز ضرورت دارد با توجه به کثرت آماری این افراد به موضوع جرم زدایی از ارتکاب برخی اعمال نیز توجه جدی داشته باشیم.

خطیب با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در هفته قوه قضائیه سال جاری افزود: با عنایت به معضلات متعدد خانوادگی و عواقب تلخ اجتماعی باید تاکیدات مکرر معظم‌له در الویت امور قرار گیرد که البته در این زمینه برای پاسخگویی به آسیب‌های نگران کننده ناشی از حبس، نیازمند تدبیری نو و طرحی کارآمد هستیم.

اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت  - بالا بودن سطح سواد مانع از بروز جرم می شود - هدید به مجازات حبس مؤثرتر از اعمال حبس است - حبس تعزیری - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه رشد زندانی در کشور متوقف شده است، ولی آمار ورودی به زندان‌ها نگران کننده بوده و همین جمعیت نیز خطرناک بوده و نظام اجتماعی کشور را تهدید می‌کند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.