×

نقش سامانه های الکترونیکی در کاهش هزینه ها و پیشگیری از تخلفات

نقش سامانه های الکترونیکی در کاهش هزینه ها و پیشگیری از تخلفات

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت اقداماتی از نوع فعالیت های پیشگیرانه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال‌های اخیر، اقدامات مصرفی و هزینه محسوب نمی‌شود و نوعی سرمایه‌گذاری است

نقش-سامانه-های-الکترونیکی-در-کاهش-هزینه-ها-و-پیشگیری-از-تخلفات وکیل 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اقداماتی از نوع فعالیت های پیشگیرانه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال‌های اخیر، اقدامات مصرفی و هزینه محسوب نمی‌شود و نوعی سرمایه‌گذاری است.

سخا ، سجا و تناد سامانه های الکترونیکی قضایی - اعلام آمادگی سازمان ثبت اسناد برای تثبیت مالکیت منابع طبیعی - ایجاد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 

 احمد تویسرکانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم با بیان این مطلب، گفت: اگر میزان مراجعه حضوری مردم به سازمان ثبت کم شود، صرفه جویی زیادی در هزینه‌های مختلف ترافیک و آلودگی هوا که به واسطه رفت و آمد مردم در جامعه ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات این سازمان به عنوان یک سازمان حاکمیتی که به تثبیت مالکیت‌های مادی و معنوی، شفاف سازی و نظم حقوقی جامعه کمک زیادی می‌کند، اظهار کرد: با نگاه کلان و راهبردی متوجه می‌شویم که باید سرمایه‌گذاری بیشتری در برای توسعه ثبت رسمی و ارتقاء کیفی فعالیت‌های این سازمان صورت بگیرد.

این مقام مسئول افزود: در سال‌های اخیر و با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته و به مدد سامانه‌های الکترونیکی  پیشخوان خدمات ثبتی به منازل مردم انتقال یافته و روزانه بیش از 90 هزار پیامک از طریق این سامانه‌ها برای مردم ارسال می‌شود.

گام بلند سازمان ثبت در جلوگیری از موقوفه خواری - سازمان ثبت اسناد و املاک در مسیر پیشرفت پیشگام بوده است 

معاون رییس قوه قضاییه با اشاره به کاهش شدید استفاده از کاغذ، حذف دفاتر و گردش فیزیکی پرونده‌ها در این سازمان با بهره‌گیری از آرشیو الکترونیکی در آینده نزدیک در این سازمان ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های همه جانبه از اقدامات این سازمان، شاهد شفاف سازی، کارآمدی و مسدود شدن همه راه‌های سوء استفاده و تخلف در نظام ثبتی کشور باشیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اهمیت اقدامات حاکمیتی این سازمان در توسعه سند رسمی که در سیاست‌های ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب در بخش حقوقی و قضایی برنامه ششم توسعه نیز بر آنها تاکید شده است، تصریح کرد:  امروز حداقل 12 میلیون سند مالکیت تحت سیستم کاداستر از سوی این سازمان صادر شد بدون اینکه یک سند معارض صادر شده باشد و این در شرایطی است که قانون‌گذار نیز سند معارض را پذیرفته بود و امروز با بهره‌گیری از سامانه‌های الکترونیکی و تحول در فرآیندها، این قانون منتفی شده است. در این مراسم سیروس سلامتی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان قم معرفی و ازخدمات و تلاش‌های اسداله گایینی مدیرکل سابق این استان که دارای بیش از 40 سال تجربه فعالیت در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود تشکر شد.

 اسناد مالکیت دفترچه‌ای کشور به تک برگی تبدیل می‌شود

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: همه اسناد مالکیت دفترچه‌ای در اختیار مردم، طبق قانون جامع کاداستر کشور، در 5 سال آینده باید به سند تک برگی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: حدود 28 میلیون سند مالکیت دفترچه‌ای یا دست‌نویس در اختیار مردم است که به مرور و با برنامه‌ریزی و فراخوان، باید به سند تک برگی تحت سیستم کاداستر تبدیل شود.

اعلام نتایج آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته 12 میلیون سند مالکیت در کشور تحت سیستم کاداستر به سند تک برگی تبدیل شد و بر اساس برنامه ریزی، سالانه باید 20 درصد از اسناد در اختیار مردم به اسناد مالکیت تحت سیستم کاداستر تبدیل شود.

وی عکسبرداری و آرشیوسازی همه سوابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را اولویت این سازمان در سال 94 عنوان کرد. تویسرکانی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 30 میلیون برگ از این اسناد عکسبرداری و آرشیو شده است. وی تاکید کرد: کاهش گردش کاغذ و پرونده‌های کاغذی و انجام فرآیندهای مختلف بر روی اسناد در فضای مجازی، شفاف سازی، ارتقای سلامت اداری، افزایش سرعت و دقت در کار و کاهش هزینه برای مردم را به دنبال دارد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.