×

شرکت‌هایی که‌٢٠ درصد سهام شناور آزاد داشته باشند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند

شرکت‌هایی که‌٢٠ درصد سهام شناور آزاد داشته باشند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند

شرکت‌هایی که‌٢٠ درصد سهام شناور آزاد داشته باشند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند

شرکت‌هایی-که‌٢٠-درصد-سهام-شناور-آزاد-داشته-باشند-از-معافیت‌های-مالیاتی-برخوردار-می‌شوند

/ادامه‌ بررسی لایحه توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید/
با تصویب مجلس:
شرکت‌هایی که‌٢٠ درصد سهام شناور آزاد داشته باشند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه‌ بررسی جزییات لایحه توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید مصوب کردند که شرکت‌هایی که 20 درصد سهام شناور آزاد داشته باشند از معافیت‌های ویژه مالیاتی برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز مجلس در ادامه بررسی جزییات لایحه‌ توسعه‌ ابزارها و نهادهای مالی جدید به منظور تسهیل اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، موادی از این لایحه را بررسی و تصویب کردند.

نمایندگان مصوب کردند در ازای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازنشستگی و سرمایه‌گذاری گواهی سرمایه‌گذاری با نام صادر شود.

بر این اساس، مسوولیت سرمایه‌گذاران در این صندوق‌ها به میزان مبلغ سرمایه‌گذاری آنها محدود است.

نمایندگان مجلس همچنین با تصویب ماده دیگری از این لایحه مقرر کردند، هرگونه اختلاف ناشی از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های موضوع ماده (2) و فعالیت آنها و نیز اختلاف بین ارکان صندوق در هیات داوری موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران رسیدگی شود.

بنابراین گزارش، مجلس مصوب کرد که ماده (143) قانون مالیات‌های مستقیم – مصوب 1366 – اصلاح شود بطوری که تبصره‌ (1) آن حذف و تبصره‌های (2) و (3) به عنوان تبصره‌های (1) و (2) ابقاء شود.

بنابراین با اصلاح ماده 143 مقرر شد معادل 10 درصد (10%) از مالیات بر درآمد حاصل از فروش کالاهایی که در بورس‌های کالایی پذیرفته شده و به فروش می‌رسد و 10 درصد (10%) از مالیات بر درآمد شرکت‌هایی که سهام آنها برای معامله در بورس‌های داخلی یا خارجی پذیرفته می‌شوند و پنج درصد (5%) از مالیات بر درآمدهای شرکت‌هایی که سهام آنها برای معامله در بازار خارج از بورس داخلی یا خارجی پذیرفته می‌شوند، از سال پذیرش تا سالی که از فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در این بورس‌ها یا بازارها حذف نشده‌اند با تایید سازمان بورس و اوراق بهادار بخشوده می‌شود.

با اصلاح ماده‌ 143 قانون مالیات‌های مستقیم شرکت‌هایی که سهام آنها برای معامله در بورس‌های داخلی یا خارجی یا بازارهای خارج از بورس داخلی یا خارجی پذیرفته شود در صورتی که در پایان دوره مالی به تایید سازمان حداقل 20 درصد سهام شناور آزاد داشته باشند معادل دو برابر معافیت‌های فوق از بخشودگی مالیاتی برخوردار خواهند شد.

نمایندگان مجلس بعد از بررسی ماده چهار این لایحه که در خصوص تاسیس، ثبت، فعالیت، انحلال و تصفیه صندوق‌های بازنشستگی و سرمایه‌گذاری و دیگر صندوق‌های مذکور بود، آن را برای بررسی بیشتر و رفع ابهام به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع دادند.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.