×

شرایط رسیدگی به اعتراضات تخلفات رانندگی

شرایط رسیدگی به اعتراضات تخلفات رانندگی

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور با اعلام شرایط رسیدگی به اعتراضات تخلفات رانندگی گفت بیمه نامه شخص ثالث در تصادفات منجر به فوت همانند وثیقه است و راننده به علت این تصادفات بازداشت نمی شود

شرایط-رسیدگی-به-اعتراضات-تخلفات-رانندگی

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور با اعلام شرایط رسیدگی به اعتراضات تخلفات رانندگی گفت: بیمه نامه شخص ثالث در تصادفات منجر به فوت همانند وثیقه است و راننده به علت این تصادفات بازداشت نمی شود.

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، سرهنگ اصغر محبی اظهار داشت: براساس ماده پنج قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ، رانندگان 60 روز پس از صدور قبض جریمه برای اعتراض یا پرداخت آن مهلت دارند و پس از این مهلت جریمه دو برابر می شود. البته جرایم تسلیمی و ثبت شده توسط دوربین قطعی است و رانندگان می توانند تنها به جرایم دو برگی و الصاقی اعتراض کنند.

وی در مورد اینکه آیا 60 روز پس از صدور قبض می توان به جریمه ها اعتراض کرد، افزود: رانندگان می توانند برای اعتراض به جریمه های رانندگی دو برگی و الصاقی به واحدهای رسیدگی به اعتراضات ناشی از تخلفات رانندگی که با حضور کارشناسان پلیس راهور و قاضی راه اندازی شده است، مراجعه و اعتراض خود را مطرح کنند.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور در خصوص تصادفات منجر به فوت و بازداشت رانندگان مقصر گفت: براساس قانون بیمه قاضی در صورت تائید اصالت بیمه نامه شخص ثالت می تواند آن را به عنوان وثیقه دریافت کرده و راننده نیز آزاد شود.

محبی با اشاره به انحلال بیمه شخص ثالث پارسیان گفت: براساس اعلام مدیران بانک مرکزی تمام تعهدات این بیمه نامه تا زمان انتقا بیمه نامه به قوت خود باقی است

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.