×

عوامل مهم بزهکاری جوانان از نظر یک وکیل دادگستری

عوامل مهم بزهکاری جوانان از نظر یک وکیل دادگستری

یک وکیل دادگستری گفت کودکان و نوجوانان از محیط زندگی خود نقش می‌گیرند و خانواده و دوستان به شکلی در رشد و شکل‌گیری روانی آنها تاثیر دارند

عوامل-مهم-بزهکاری-جوانان-از-نظر-یک-وکیل-دادگستری

یک وکیل دادگستری گفت: کودکان و نوجوانان از محیط زندگی خود نقش می‌گیرند و خانواده و دوستان به شکلی در رشد و شکل‌گیری روانی آنها تاثیر دارند.

بررسی مؤلفه های مؤثر بر بزهکاری اطفال - مهمترین علل بزهکاری از نگاه یک قاضی - خطر تکرار جرم در سن ، و دوره های مختلف زندگی بزهکار 

مهدی عشقی مقدم ،افزود: سن افراد به طور مستقیم و غیرمستقیم در شکل‌گیری جرائم نقش دارد و برای جلوگیری از این اتفاقات خانواده، رسانه، دانشگاه و مراکز آموزشی می‌توانند جوانان را با آگاه کردن از عواقب جرائم و تخلفات آشنا کنند.

وی با بیان این‌که «دوران بلوغ حساس‌ترین دوران زندگی هر شخصی است» اظهار کرد: عواملی از جمله تلویزیون و بازی‌های رایانه‌ای در رفتار افراد جامعه تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود جوانان و نوجوانان در حساس‌ترین دوران زندگی خود از این برنامه‌ها الگوبرداری نادرست کنند.

وی خاطرنشان کرد: به گفته روانشناسان خانواده، اجتماع و اقتصاد سه عنصر اصلی و اساسی در بزهکاری نوجوانان هستند و در بسیاری مواقع نیز عامل بازدارنده محسوب می‌شوند.

پیشگیری از بزهکاری و پلیس محلی - احراز رابطه بزهکاری در جرائم 

وی ادامه داد: بی اعتقادی به دین و مذهب، نفوذ بیگانگان و معاشرت با افراد ناصالح نیز از دیگر عوامل مهم در بزهکاری جوانان به شمار می‌آیند.

وی با بیان این‌که «کودکان تلقین‌پذیر هستند» افزود: باید الگوپذیری کودکان را در خانواده و اجتماع بیشتر مد نظر گرفت.

این وکیل دادگستری گفت: رفتار غلط نسبت به کسانی که مشکل خاصی در سیستم بدنی خود دارند مثل زشتی و نقص عضو نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در ناهنجاری و بزهکاری افراد جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی جامعه اگر به گونه‌ای باشد که نیاز افراد را تامین نکند نیز می‌توانند زمینه ساز شغل‌های کاذب و نادرست مثل دزدی و قتل و جنایت شود.

پیشگیری از بزهکاری 

عشقی‌مقدم در پایان با اشاره به این‌که «وجود اتباع بیگانه در جامعه و همچنین درآمد کم برای این افراد ایجاد مشکل کرده است» عنوان کرد: این افراد گاهی برای کسب درآمد دست به هر کاری زده و این خود مسئله مهم در به وجود آمدن ناهنجاری اجتماع است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.