×

رییس قوه قضاییه از برگزاری همایش های طب و قضا حمایت می کند

رییس قوه قضاییه از برگزاری همایش های طب و قضا حمایت می کند

مدیر علمی پنجمین همایش طب و قضا اهداف برگزاری این همایش را تشریح کرد و گفت رییس قوه قضاییه همیشه از همایش‌های طب و قضا حمایت کرده است

رییس-قوه-قضاییه-از-برگزاری-همایش-های-طب-و-قضا-حمایت-می-کند

مدیر علمی پنجمین همایش طب و قضا اهداف برگزاری این همایش را تشریح کرد و گفت: رییس قوه قضاییه همیشه از همایش‌های طب و قضا حمایت کرده است.

محورهای مهم همایش طب و قضا معرفی شد - ضرورت های  برگزاری همایش طب و قضا ، چالش های پیش روی پزشکان و قضات - چهارمین همایش سراسری طب و قضا در شیراز آغاز شد 

جابر قره‌داغی ، درباره برگزاری پنجمین همایش سراسری طب و قضا که آبان ماه امسال در ساری برگزار می‌شود، گفت: این همایش با موضوع «قانون مجازات اسلامی از منظر پزشکی قانونی» است که در قالب سه محور ارزیابی دیدگاه مقنن در قبال جنایت بر منافع، واکاوی دیدگاه مقنن در قبال صدمات وارد بر اعضا و چالش‌های روان‌پزشکی در قانون مجازات اسلامی برگزار می شود.

دومین همایش سراسری طب و قضا برگزار می شود - ارسال 192 مقاله به دبیرخانه چهارمین همایش طب و قضا 

وی با تاکید بر اینکه هدف ما از برگزاری همایش های طب و قضا، اعتلای تعامل پزشکان قانونی و قضات در راستای خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر است، ادامه داد: خوشبختانه ما از اولین همایش به این هدف رسیده‌ایم؛ زیرا ما در مورد همایش طب و قضا برخلاف همایش‌های دیگر، تعدادی از موضوعات مدنظرمان را در سال انتخاب می کنیم که بیشتر مبتلابه بوده و به عنوان چالش در سازمان پزشکی قانونی مطرح است. قبل از همایش هم طی جلساتی آنها را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم که با شرکت قضات، پزشکان قانونی و حقوقدانان است و تا زمان همایش به جمع‌بندی های لازم می رسیم.

مدیرکل امور آموزشی سازمان پزشکی قانونی کشور یادآور شد: در محل همایش علاوه بر سخنرانی های اصلی، کمیته های علمی هم تشکیل می شود و ما سعی می کنیم که معمولا بعد از همایش به جمع بندی های لازم برسیم. همچنین قبل از همایش، جلسات مهمتر در قالب کمیته ها برگزار می شود که قضات، حقوقدانان، پزشکان قانونی و سایر متخصصین پزشکی شرکت می کنند تا در زمینه موضوعات حقوقی و پزشکی قانونی به یک زبان مشترک برسند.

قره‌داغی درباره پنجمین همایش طب و قضا با موضوع قانون مجازات اسلامی از منظر پزشکی قانونی گفت: همانطور که می دانید بعد از چندین سال که از زمان مقرر برای قانون قبلی گذشته بود، بالاخره در سال 92 قانون مجازات اسلامی تجدیدنظر و نسخه جدیدی از قانون ارایه شد. ناگفته نماند که مواردی در قانون جدید مجازات اسلامی مصوب 92 در ارتباط با پزشکی قانونی لحاظ شده که در برخی موارد ابهاماتی دارد که در قالب مباحث همایش نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پزشکان قانونی بیشتر با بحث مجازات و قانون مجازات اسلامی سروکار دارند، گفت: تعریف پزشکی قانونی بکارگیری علوم پزشکی به طور اعم برای اجرای سریع‌تر، صحیح تر و دقیق تر قانون است. ما نمی توانیم در سازمان پزشکی قانونی کار کنیم و نگاهی به قانون مجازات اسلامی نداشته باشیم.

سومین همایش سراسری طب و قضا - بررسی مفهوم عضو و مصادیق آن در کمیته علمی همایش طب و قضا 

قره داغی با تاکید بر اینکه همایش های طب و قضا با همکاری و حمایت رییس قوه قضاییه برگزار می شود، گفت: بخش آموزش و پژوهشگاه قوه قضاییه با ما همکاری نزدیکی دارد و نظر سیستم قضایی این است که این همایش لازم و ضروری است.

مدیر علمی پنجمین همایش طب و قضا با یادآوری اینکه این همایش 27 الی 29 آبان ماه در ساری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: از روسای دادگستری های سراسر کشور، دادستان های کل کشور، قضات خاصی که با مسایل پزشکی قانونی سروکار دارند، پزشکان قانونی، وکلا و حقوقدانان برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.