×

تویسرکانی زمینه برای ثبت بین المللی اختراعات فراهم شده است

تویسرکانی زمینه برای ثبت بین المللی اختراعات فراهم شده است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ثبت بین‌المللی 16 محصول ایران گفت که در حال حاضر زمینه برای ثبت بین‌المللی اختراعات و علائم تجاری فراهم شده است

تویسرکانی-زمینه-برای-ثبت-بین-المللی-اختراعات-فراهم-شده-است وکیل 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ثبت بین‌المللی 16 محصول ایران گفت که در حال حاضر زمینه برای ثبت بین المللی اختراعات و علائم تجاری فراهم شده است.

حقوق مادی و معنوی ثبت اختراع تغییر تشریفات ثبت اختراع با تصویب آیین نامه ای جدید صورت گرفت - مراحل انجام کار ثبت اختراع - وقتی اختراع ادعایی ، جدید نباشد ثبت آن محکوم به بطلان است و ذینفع می تواند بطلان آن را از دادگاه بخواهد - ضمانت اجرای حق اختراع ( patent ) 

 احمد تویسرکانی در حاشیه سومین اجلاس کمیته هماهنگی حقوق مالکیت صنعتی سازمان اقتصادی اکو در این‌باره، اظهار کرد: ما در حوزه ثبت اختراعات تمامی موانع قانونی را از میان برداشتیم. الحاق به معاهده ثبت اختراعات انجام شده و الان زمینه برای ثبت بین‌المللی اختراعات، علائم تجاری و نشانه‌های جغرافیایی فراهم شده است.

وی گفت: خوشبختانه در سال گذشته حدود 16 محصول جمهوری اسلامی ایران را ثبت بین‌المللی کردیم. بسیاری از نقوش فرش‌ها که بازار بسیار خوبی در دیگر کشورها داشته‌اند ثبت بین‌المللی شده و امکان تقلب نسبت به ‌آنها گرفته شده است. به هر حال صنایع دستی، فرش و محصولات کشاورزی ما در گذشته مورد تقلب قرار می‌گرفت.

نظام حق اختراع ایران - ناآگاهی مخترعان از حقوق مادی و معنوی - حمایت از نرم افزار بر اساس حق اختراع - تقلب در کسب و پیشه و مشابه سازی و تجاوز به حق اختراع دیگری - ضمانت اجراهای نقض حقوق معنوی مخترعان 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به این‌که توسعه و تبادلات اقتصادی تسهیل خواهد شد طبعاً باید همه ظرفیت‌های قانونی را به کار بگیریم که از نام جمهوری اسلامی و ظرفیت‌های صنعتی و تکنیکی جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده نشود.

تویسرکانی در پاسخ به سوالی درباره ابلاغ تعرفه‌های جدید ثبت اسناد و نظارت بر اجرای آنها، گفت: سازمان ثبت مسئول تعیین تعرفه و نظارت بر حق تحریر دفاتر اسناد است و با بررسی‌های دقیقی که صورت گرفت تعرفه‌های جدید ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان تعرفه دفاتر کمتر از یک سوم مبالغی است که در بنگاه‌های معاملات ملکی از اشخاص دریافت می‌شود.

موضوع ثبت اختراعات باید هم اختراع باشد هم نوآوری - سازوکارهای قانونی ثبت اختراعات - صیانت از حقوق مخترع ، از ثبت تا تجاری سازی - حقوق و مدیریت ثبت اختراع 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان این‌که «در تعرفه جدید یک تعدیل را در مجموعه حق التحریرها انجام دادیم» گفت: الان در سیستم ثبت آنی به صورت اتوماتیک میزان تحریر و مبالغی که اصحاب صنعت باید بپردازند در ذیل سند چاپ می‌شود و من همین جا از مردم درخواست می‌کنم همان مبالغ درج شده در ذیل اسناد را بپردازند و از پرداخت مبالغ اضافه خودداری کنند و اگر جایی این مبلغ اضافه شد حتما به ما مراجعه کنند تا با متخلفین به صورت جدی برخورد شود.

وی با بیان این‌که «تعرفه‌های مذکور 4 سال ثابت مانده بود» گفت: مبنای تعیین تعرفه‌های جدید محاسبه مجموعه تورم در این 4 سال بوده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.