×

کلید مهار چالش های زناشویی در تقویت مهارت گفت و گو در خانواده هاست

کلید مهار چالش های زناشویی در تقویت مهارت گفت و گو در خانواده هاست

معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده ایران گفت کلید مهار چالش های زندگی زناشویی در تقویت مهارت گفت و گو در خانواده و حل مسایل خارج از عصبیت و نزاع است

کلید-مهار-چالش-های-زناشویی-در-تقویت-مهارت-گفت-و-گو-در-خانواده-هاست

 معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده ایران گفت: کلید مهار چالش های زندگی زناشویی در تقویت مهارت گفت و گو در خانواده و حل مسایل خارج از عصبیت و نزاع است.

افزایش شروط از حیث اثرگذاری به زندگی زناشویی نگران کننده است - مواظب ویروس ویرانگر زندگی زناشویی باشید + راهکارهای درمان - از زندگی مشترک چه می دانید ؟ 

عبدالرضا کردی روز یکشنبه در همایش مهارت های گفت و گو همسران در فرهنگسرای شهر اراک افزود: نبود مهارت گفت وگو در خانواده ها به عنوان معضلی بزرگ در جامعه خودنمایی می کند و بسیاری از گسست های معنایی و عاطفی از طریق این مهارت قابل حل است.

وی ادامه داد: تلفن همراه و سرگرمی مفرط در شبکه های اجتماعی نیز یکی دیگر از عوامل دوری خانواده ها از صفا و صمیمیت پایدار است.

به گفته کردی، همسری یک مقام و منزلت اجتماعی و فرهنگی است که در همه ابعاد مختلف زندگی اجتماعی به وِیژه خانواده نمود بیشتری دارد.

اعضای خانواده موفق بال یکدیگر هستند - حقوق به زبان ساده در موضوعات خانواده - ابراز احساسات ، مساله خانواده ایرانی 

وی ادامه داد: بسیاری از ناهنجاری های امروز جامعه با کمبود در فضای ارتباطی موثر و معنادار در خانواده مرتبط است و اگر فضای رفاقت و همدلی در کانون خانواده ریشه دار و بسیط باشد، فرزندان با الگوگیری مناسب از والدین، کمتر دچار آسیب می شوند.

این مشاور خانواده تاکید کرد: سنت های نادرست یک جامعه را به سوی انحطاط و نابودی سوق می دهد که خانواده با درک شرایط حساس باید زمینه رشد و نمو فرزندان را در فضایی امن و به دور از حاشیه فراهم کنند.

کردی اضافه کرد: اولین مهارت لازم در گفت و گوی همسران، شیرین سخنی و درک احترام متقابل است که این مهم در بسیاری از خانواده ها به دلیل مشغله های روزمره و درگیری های معیشتی کمرنگ شده است.

وی افزود: محبت و علاقه مندی به کانون گرم خانواده به عنوان یکی از کلیدهای موفقیت اجتماعی جوامع معرفی شده و بر اساس پژوهش های انجام شده، بخش عمده ای از مشکلات و نارسایی های خانواده ها با افزایش عطوفت و مهربانی و درک متقابل حل و فصل شده است.

خانواده و قانون حمایت خانواده - ایجاد مراکز مشاوره در محاکم خانواده امری مقدس است 

حاضران در این همایش در پنل تخصصی گفت و گو در خصوص تاثیر ارتباط سازنده در خانواده مشارکت کردند

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.