×

مجلس در انتظار لایحه جامع وکالت

مجلس در انتظار لایحه جامع وکالت

عبدالعلی میرکوهی در مورد آخرین وضعیت چند لایحه حقوقی و قضایی خبر داد و گفت لایحه قانون اداری خردادماه سال 90 از سوی قوه قضائیه به دولت ارجاع شد البته در مورد این لایحه باید بگویم که قوه قضائیه اعلام کرده این لایحه به دولت ارائه شده ولی هنوز کمیسیون لوایح دولت بررسی این لایحه را آغاز نکرده است

مجلس-در-انتظار-لایحه-جامع-وکالت

عبدالعلی میرکوهی در مورد آخرین وضعیت چند لایحه حقوقی و قضایی خبر داد و گفت: لایحه قانون اداری خردادماه سال 90 از سوی قوه قضائیه به دولت ارجاع شد. البته در مورد این لایحه باید بگویم که قوه قضائیه اعلام کرده این لایحه به دولت ارائه شده ولی هنوز کمیسیون لوایح دولت بررسی این لایحه را آغاز نکرده است.

مهر: معاون پارلمانی وزیردادگستری گفت: کمیسیون قضایی طرح قانون جامع وکالت را نگهداشته تا سرانجام لایحه جامع وکالت مشخص شود. چون این قانون بار مالی دارد بهتر است از سوی دولت ارائه شود.

عبدالعلی میرکوهی در مورد آخرین وضعیت چند لایحه حقوقی و قضایی خبر داد و گفت: لایحه قانون اداری خردادماه سال 90 از سوی قوه قضائیه به دولت ارجاع شد. البته در مورد این لایحه باید بگویم که قوه قضائیه اعلام کرده این لایحه به دولت ارائه شده ولی هنوز کمیسیون لوایح دولت بررسی این لایحه را آغاز نکرده است.

لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان: در نوبت صحن علنی مجلس

معاون پارلمانی وزیردادگستری در مورد لایحه حمایت از اطفال ونوجوانان گفت: این لایحه دو قسمت است. یکی لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان بی سرپرست و دیگری لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان بزهکار که در لایحه اول باید گفت که این لایحه در کمیسیون لوایح دولت تصویب شد و به تصویب هیئت وزیران رسید و برای تصویب نهایی به مجلس ارجاع شد. بعد شورای نگهبان ایراداتی گرفت و دوباره لایحه به مجلس بازگشت و هم اکنون در کمیسیون قضایی ایرادات برطرف شده و برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارسال شده است.

لایحه حمایت از خانواده: در نوبت تصویب نهایی در صحن علنی مجلس

عبدالعلی میرکوهی در مورد لایحه حمایت از خانواده گفت: این لایحه 50 ماده ای در مجلس تصویب شد و برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارجاع شد. شورای نگهبان ایراد گرفت و مجلس ایرادات را برطرف کرد و دوباره به شورای نگهبان ارسال شد. ولی شورای نگهبان بر دو ماده این لایحه همچنان پافشاری کرد. با رفع ایرادات یک ایراد رفع شد ولی شورای نگهبان بر روی یک ایراد نظر داشت. این ایراد در خصوص کالا و مواردی است که زن در دوران زندگی با همسرش خریداری کرده است. اگر این خریدها با اجازه همسر باشد یک حکم و اگر بدون اجازه همسر باشد حکمی شرعی دیگر دارد که مشکل بر سر این ماده قانونی در لایحه است. البته کمیسیون مربوطه این مشکل را برطرف کرد و لایحه دوباره برای تصوبب نهایی به صحن علنی و بعد به شورای نگهبان می رود.

لایحه قانون جامع وکالت: در نوبت رسیدگی کمیسیون لوایح دولت

معاون وزیر دادگستری در مورد لایحه جامع وکالت گفت: این طرح ابتدا از سوی کمیسیون قضایی مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت بعد از آن قوه قضائیه هم لایحه نوشت. مهرماه سال گذشته لایحه از سوی قوه قضائیه به کمیسیون لوایح دولت ارجاع شد و پس از بررسی به قوه قضائیه دوباره ارسال شد تا بازنگری شود. اکنون این طرح در کمیسیونهای فرعی در حال بررسی است و در نهایت به کمیسیون اصلی ارسال می شود. حالا کمیسیون قضایی طرح قانون جامع وکالت را نگهداشته تا سرانجام لایحه جامع وکالت مشخص شود. چون این قانون بار مالی هم دارد پس اگر از سوی دولت ارائه شود بهتر است. هم اکنون این لایحه در کمیسیون لوایح دولت در نوبت رسیدگی قرار دارد.

لایحه اصلاح قانون آیین دادرسی مدنی: در حال بررسی است

وی در مورد لایحه اصلاح قانون آیین دادرسی مدنی هم گفت: این لایحه در کمیسیون لوایح دولت در حال بررسی است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.