×

بدون حمایت دستگاه قضا نمی توانیم حقوق مردم را تامین کنیم

بدون حمایت دستگاه قضا نمی توانیم حقوق مردم را تامین کنیم

وزیر بهداشت گفت جامعه پزشکی هم در آستانه پیروزی انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس کارنامه بسیار خوبی را از خود به یادگار گذاشته است

بدون-حمایت-دستگاه-قضا-نمی-توانیم-حقوق-مردم-را-تامین-کنیم

وزیر بهداشت گفت: جامعه پزشکی هم در آستانه پیروزی انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس کارنامه بسیار خوبی را از خود به یادگار گذاشته است.

دستورالعمل اجرائی تبدیل وضع کارکنان قوه قضاییه از اداری به قضائی - شفافیت در دادرسی از اهداف قوه قضائیه است - کدام دادگاه خارج از مجموعه قوه قضائیه قرار دارد ؟ 

 دکتر سیدحسن هاشمی در دیدار مدیران و اعضای منتخب جامعه پزشکی با رئیس قوه قضائیه که صبح امروز در حوزه ریاست دستگاه قضایی انجام شد ضمن تبریک روز پزشک، اظهار کرد: جامعه پزشکی در پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس کارنامه بسیار خوبی را از خود به یادگار گذاشته است و بیانگر این موضوع است که در خدمت جامعه و مردم بوده است.

وی ادامه داد: امروز جامعه پزشکی همراه با سایر ارکان نظام همراه با مردم است. همچنین به نظر می‌رسد که دولت در حوزه خدمات با هدف قرار دادن حوزه بهداشت و درمان اقدامات موثری را انجام داده است، اما ما اعتقاد داریم که این اقدامات کافی نیست و امیدواریم سیاستمداران و سیاست‌گذاران در مجلس و دولت تلاش‌ کنند تا آنچه که دستاورد طرح تحول سلامت بوده پایدار بماند. همچنین موضوع عقب ماندگی نقاط محروم در حوزه سلامت با قوت بیشتری جبران شود.

سمامی : با ایجاد پلیس قضائی اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش می یابد  - جریان کارورزی باید مورد اهتمام جدی قوه قضائیه قرار گیرد 

وزیر بهداشت با بیان این‌که آیت‌الله آملی لاریجانی در طول دو سال گذشته، حوزه بهداشت و درمان را مورد لطف قرار دادند، گفت: امیدواریم از این پس نیز به همین گونه باشد و از حمایت‌های ایشان در طول دو سال گذشته تشکر می‌کنیم.

هاشمی اظهار کرد: به طور روزمره احکامی اجرا می‌شود، امروز اجرای برخی از احکام قضایی متوقف به نظر پزشک است. به عبارت دیگر در دستگاه قضایی خیلی از آرای قضات منوط به حکم یا نظر کارشناسان طبیب و پزشک است.

وی تاکید کرد: همکاری بین قوه قضائیه و وزارت بهداشت و درمان بسیار ضروری است و بدون حمایت‌های دستگاه قضایی نمی‌توانیم حقوق مردم را تأمین کنیم. البته باید گفت که حرمت جامعه پزشکی باید حفظ شود. در واقع درست است که بخشی از این حرمت‌ها متوجه خود اعضای این جامعه است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: تاکنون شاهد حمایت‌های آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسات مختلف بوده‌ایم و بابت همین موضوع از حمایت‌های پدرانه و مشفقانه ایشان تشکر می‌کنیم.

قوه قضائیه در ایران از ابتدا تا امروز - مشاوره رایگان به مردم در دفاتر مددکاری اجتماعی قوه قضائیه 

وی با اشاره به موضوع اهمیت بحث غذا، هوا و آب آشامیدنی گفت: بسیاری از بیماری‌های امروز که غیرواگیر است مربوط به این موارد هستند. البته برخی از بیماری‌ها ناشی از فرهنگ تغذیه است و متأسفانه برخی از افراد سودجو از این مورد استفاده می‌کنند. لذا باز هم تاکید می‌کنم که باید رابطه تنگاتنگی بین دستگاه قضایی و وزارت بهداشت وجود داشته باشد.

منبع : معاونت حقوقی و امور مجلس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.