×

کمک نقدی شب عید قطعی شد

کمک نقدی شب عید قطعی شد

جلسه مشترک مجلس و دولت با حضور روسای دو قوه مقننه و مجریه امشب در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد

کمک-نقدی-شب-عید-قطعی-شد وکیل 

جلسه مشترک مجلس و دولت با حضور روسای دو قوه مقننه و مجریه امشب در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش مهر در این جلسه مشترک که با حضور علی لاریجانی و محمود احمدی نژاد و  تنی چند از چهره های شاخص اقتصادی  و وزرای اقتصادی برگزار شد موضوع ادامه هدفمندی یارانه ها و کمک نقدی به مردم در آستانه سال نو بررسی شد.

در ارتباط با موضوع هدفمندی یارانه ها، دولت در جلسه امشب همچنان اصرار بر اجرای فاز دوم هدفمندی داشت و مجلس اجرای این طرح با مختصات مورد نظر دولت را نپذیرفت.

البته نمایندگان مجلس با پرداخت کمک نقدی به مردم در آستانه سال جدید موافقت کردند و این موضوع در جلسه امشب مجلس و دولت قطعی  شد.

عیدی؛ هفتاد تا صد هزار تومان

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس جزییات نهایی بسته ویژه عیدی دولت و مجلس را ارایه کرد.

به گزارش فارس ، رضا رحمانی اظهار داشت: جلسه مشترک دولت و مجلس از عصر امروز در نهاد ریاست جمهوری آغاز و دقایقی پیش به پایان رسید که در آن موضوعات مختلفی از جمله پرداخت بسته ویژه عیدی به مردم بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا برای سهولت و شفافیت در پرداخت این کمک و نیز اینکه نیازهای هر خانواده با یکدیگر متفاوت است مبلغی بین 700 تا یک میلیون ریال به صورت نقدی برای هر نفر پرداخت شود.

وی ادامه داد: این مبلغ به ازای هر نفر هفته اول اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی و افرادی که استحقاق آن ها برای عضویت در این نهادها تایید شده ولی هنوز در آن ها عضونشده اند نیز 20 درصد بیشتر از سایر گروه ها از این بسته ویژه بهره‌مند خواهند شد.

دکتر رحمانی اضافه کرد: این مبلغ علاوه بر یارانه بوده و قرار است یارانه اسفند ماه نیز در هفته آخر این ماه پرداخت شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه با حضور افرادی که قبلا مطرح شده بود برگزار شد و دوشنبه هفته جاری نیز جلسه دیگری خواهیم داشت.

پیش از این برخی نمایندگان با سیاست کمک نقدی به مردم در آستانه سال نو مخالف بودند و اعتقاد داشتند که به دلیل تورم زا بودن این موضوع بهتر است کمک ها به صورت کالای اساسی به مردم داده شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.